• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96052516126
  • منبع : روابط‌عمومی گروه موسیقی

«صبح وفا» رونمایی شد

«صبح وفا» رونمایی شد

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «صبح وفا» ۲۴ مردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این آلبوم، غلامرضا رضایی - خواننده این اثر - ابتدا با اشاره به آشنایی‌اش با گروه «برافشان» گفت: من از سال ۹۳ با این گروه آشنا شدم و به جرات می‌توانم بگویم، این گروه تا کنون درگیر صورت نشده و دنبال سیرت بوده است.

هامان خلیلی - آهنگساز - نیز اظهار کرد: «صبح وفا» حاصل رفاقت و زحمت یک گروه است و برای انتشار این اثر خون دل خورده شده است.

در ادامه این مراسم، کلیپی پخش شد که در آن، اعضای گروه برافشان درباره همکاری و حضورشان صحبت کرده بودند.

در این کلیپ، هامان خلیلی گفت: ما معمولا آثاری را که می‌خواهیم منتشر کنیم، بارها به‌صورت کنسرت اجرا می کنیم و بعد آن‌ها را ضبط می‌کنیم. همچنین غلامرضا رضایی اظهار کرد: در شرایطی که هنر خریداری ندارد و بهایی اندکی برایش پرداخت می‌شود، برافشانی‌ها هنرفروشی نکردند و بدون هیچ کمک و اسپانسری، راه خود، یعنی حفظ موسیقی کلاسیک و اصیل ایرانی را انتخاب کردند.

پس از پخش کلیپ، خواننده و آهنگساز درباره ویژگی‌های خاص آهنگسازی و چگونگی اجرای آواز در آلبوم «صبح وفا» صحبت کردند.

رضایی با اشاره به این‌که برای خواندن یک اثر، کیفیت در درجه اول اهمیت است، گفت: اعتقادی به این‌که در عمر هنری‌ام چه تعداد آلبوم منتشر کرده‌ام، ندارم و کیفیت کار مهم است. زمانی که آثار آهنگسازی خلیلی را شنیدم، فهمیدم که سرعت آوازم را در این اثر باید بیشتر کنم.

وی درباره آوازهایی که در آلبوم صبح وفا منتشر شده است، اظهار کرد: در این اثر دنبال طراحی نوعی آواز کمتر شنیده‌شده بودم. اشعاری از امیرخسرو دهلوی انتخاب شد که به لحاظ عروضی همنشینی سختی با آواز دارد.

در ادامه، خلیلی با اشاره به این‌که آلبوم صبح وفا را در یک شرایط بد روحی ساخته است، گفت: با مشورت استادم، زنده‌یاد محمدرضا لطفی چارچوب‌های اولیه آلبوم شکل گرفت. همچنین در آن دوره صفحات موسیقی زیادی از موسیقی قدما را گوش می‌کردم و علاقه خاصی به آثار زنده‌یاد مشکاتیان و شهنازی پیدا کردم و در این اثر، از  فاصله «همایون ر» استفاده کردم که خواننده اثر، با زیرکی و رعایت متر آوازی، ما را همراهی کرد.

پایان‌بخش این مراسم، اجرای یکی از قطعات آلبوم صبح وفا توسط اعضای گروه برافشان بود.

کنسرت گروه برافشان نیز ۱۳ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha