• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96062514219
  • خبرنگار : 71191

پس از بارش سیل در گیلان اعلام شد

آثار و محوطه‌های تاریخی گیلان آسیب ندیده‌اند

آثار و محوطه‌های تاریخی گیلان آسیب ندیده‌اند

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اعلام کرد: هیچ کدام از بناهای تاریخی قرار گرفته در معرض بارش‌های سیل‌آسای باران در هفته قبل، در گیلان آسیب ندیده‌اند.

به گزارش ایسنا، ۱۶ و ۱۷ شهریور با شدت گرفتن بارش باران در استان گیلان و به خصوص در شهرستان‌های املش، رودسر، لاهیجان و لنگرود آسیب‌های زیادی به مناطق کشاورزی و حتی خانه‌های مردم وارد شد، به اندازه‌ای که محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در نامه‌ای به معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کشور خواستار تخصیص ۲.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گیلان شد.

این کمک بلاعوض برای جبران خسارت‌های مردمی در تامین لوازم خانگی و کمک به بازماندگان افراد فوت شده، بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده و تامین هزینه‌های خدمات مدیریت در امر بازسازی ناشی از سیل در نظر گرفته شد تا در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

این در حالی است که به گفته‌ «ولی جهانی»، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، هیچ کدام از ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی و ثبت ملی شده‌ی استان گیلان در این بارش‌ها آسیب‌ندیده‌اند.

او با اشاره به تشکیل تیم ارزیاب پس از سبک شدن بارش‌ها در مناطق مختلف استان با هدف بررسی آثار تاریخی ادامه داد: با گزارش ارائه شده از سوی این تیم‌ها مشخص شد که خوشبختانه هیچ کدام از آثار تاریخی استان‌ها آسیب ندیده و با مشکل مواجه نشده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۲۵۰ اثر تاریخی در مناطق لنگرود و لاهیجان در استان گیلان ادامه بیان کرد: از این تعداد ۵۷ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند که قدیمی‌ترین محوطه ی ترایخی متعلق به «غارهای باستانی لیارود متعلق به عصر آهن و بقعه پیرمحل رودسر به عنوان بنای تاریخی متعلق به دوره ایلخانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha