• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96071810046
  • خبرنگار : 71454

رئیس جمهور فرانسه در افتتاحیه‌ی یک نمایشگاه هنری

رئیس جمهور فرانسه در افتتاحیه‌ی یک نمایشگاه هنری

نمایشگاهی از برترین آثار «پابلو پیکاسو» از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم با حضور «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در این نمایشگاه که "سال شگفتی‌ها" نام دارد، به نمایش برترین آثار «پابلو پیکاسو» اختصاص دارد که وی همه آنها را طی سال ۱۹۳۲ خلق کرد، سالی که در دنیای هنر از آن با عنوان سال شگفتی‌ها یاد می‌شود.

پیکاسو در سال ۱۹۳۲ پیش از ۳۰۰ نقاشی خلق کرد که ۱۰۰ اثر برگزیده از آن در موزه پیکاسوی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد که شامل آثار چون "رویا" و "دختری در مقابل یک آینه" می‌شود که پرتره‌هایی از «ماری ترزا والترز» مدل نقاشی‌های او بین سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۵ بود.

بسیاری از این نقاشی‌های گران‌بها از مجموعه‌های شخصی به امانت گرفته شده و نقاشی "دختری در مقابل یک آینه" نیز از موز هنرهای مدرن نیویورک قرض گرفته شده است.

از پیکاسو به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم میلادی یاد می‌شود و در سال ۱۹۳۲ نیز دو نمایشگاه از آثار او در پاریس و مونیخ برگزار شد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیش از آغاز رسمی این نمایشگاه (از امروز سه شنبه ۱۰ اکتبر) همراه با دختر پیکاسو از آن دیدن کرد.

این نمایشگاه تا ۱۱ فوریه سال آینده میلادی برپا خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه در نمایشگاه آثار پیکاسو (پاریس)

«پابلو پیکاسو» ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ در شهر مالاگا در اسپانیا متولد شد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند و نزد پدرش که استاد نقاشی بود، به آموختن گریم پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد.

او در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. پیکاسو در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

«پیکاسو» که او را به‌عنوان بنیانگذار سبک کوبیسم می‌شناسند، با گذشت بیش از ۴۰ سال از مرگش هنوز از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان جهان است. او نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود که به‌دلیل جست‌وجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر هنرمندان معاصران، او را مهم‌ترین هنرمند قرن نیز می‌دانند.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت پیکاسو، وی در طول دوران فعالیت هنری خود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نقاشی کشید و ۳۰۰ مجسمه خلق کرد. این هنرمند سرشناس در سال ۱۹۷۳ و در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha