• شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96072916263
  • منبع : دانشگاه مذاهب اسلامی

تاکید آیت‎الله نوری همدانی بر وحدت امت اسلامی در دیدار با مهمانان اندونزیایی دانشگاه‌ مذاهب

تاکید آیت‎الله نوری همدانی بر وحدت امت اسلامی در دیدار با مهمانان اندونزیایی دانشگاه‌ مذاهب

رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح و رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی به عنوان دو دانشگاه مهم این کشور به همراه حجت الاسلام والمسلمین مختاری و مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی، پرفسور شیرازی؛ رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح و پرفسور مسافر؛ رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی که به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده‌اند، صبح روز جمعه ۲۸ مهرماه با حضور در شهر مقدس قم و زیارت حرم حضرت معصومه(س)، به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری و مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله  نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله  نوری همدانی در این دیدار با اشاره به توطئه دیرینه دشمنان اسلام برای تحریف چهره حقیقی اسلام گفت: علمای اسلامی باید با تحقیق، تالیف، تعلیم و تبلیغ اسلام را خوب بشناسند و بشناسانند، شناخت و شناساندن دین، تلاش برای وحدت امت اسلامی و مقابله با فرقه‌های انحرافی و استکبار جهانی را از مهمترین وظایف امروز علمای جهان اسلام خواندند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکید اسلام بر اتحاد مسلمانان برای نشان دادن قدرت، عزت و عظمت اسلام افزود: امروز هیچ امری مهم‌تر از وحدت و انسجام مسلمانان نیست و علمای جهان اسلام در این زمینه نقش مهمی را دارند.

وی مردمی بودن و نمایش چهره واقعی اسلام ناب و اخلاق اسلامی را در عمل به مردم وظیفه دیگر علمای جهان اسلام برشمرد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: شما موظفید با کسانی که ترویج وهابیت و فرقه‌های انحرافی و دروغین می‌کنند مقابله کنید.

وی سومین وظیفه مهم علمای جهان اسلام را شناخت دشمن و مقابله با ظلم و ستم ارزیابی کرد و یاد آور شد : امروز مبارزه با استکبار و سلطه‌گران بسیار مهم است.

در این دیدار پروفسور محمد شیرازی رئیس دانشگاه جامع اسلامی اندونزی با ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با علما بر آمادگی برای استفاده از ظرفیت‌های همکاری علمی و دینی بین دو کشور تاکید کرد.

رئیس دانشگاه جامع اسلامی اندونزی گفت: همکاری های روبه رشد سال های اخیر با ایران باعث شناخت بهتر جامعه علمی اندونزی از اسلام و ایران شده است.

روسای برخی دانشگاه‌های بزرگ دینی اندونزی به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ایران سفر کرده‌اند و قرار است در همین راستا نشست ارتباطات علمی آموزشی دانشگاه‌های ایران و اندونزی روز یکشنبه ۳۰ مهرماه با حضور روسای این دو دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha