• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96073017016
  • خبرنگار : 71573

مراسم پایانی جایزه «باخانه‌مان» برگزار می‌شود

مراسم پایانی جایزه «باخانه‌مان» برگزار می‌شود

مراسم پایانی جایزه هنری «باخانه‌مان» (خانه ندارد، خواب می‌بیند) پنجشنبه چهارم آبان‌ماه با حضور چهره‌های فرهنگی هنری در خانه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم پایانی جایزه هنری «باخانه‌مان» و معرفی برگزیده‌ها،  همراه با نمایش فیلم «گزارش زندگی مینا» ساخته کاوه مظاهری و میزگردی با عنوان «نقش بی‌خانمانی در تضعیف تعادل نشانه‌ای جامعه» با سخنرانی حمیدرضا شعیری - نشانه‌شناس و مدرس دانشگاه -، شیرین احمدنیا - جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه - و  شیوا علوی - نماینده انجمن کارتن‌خوابی امید - روز پنجشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در خانه سینما  به نشانی خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، شماره ۲۹ برگزار می‌شود.

در این برنامه چهره‌های فرهنگی و هنری حضور خواهند داشت و جوایز از سوی هنرمندان پیشکسوت  هر رشته، مریم زندی، حافظ موسوی و فرخنده آقایی، به برگزیدگان و افراد شایسته تقدیر اهدا خواهد شد.

 رویداد دوم  «خانه ندارد، خواب می‌بیند»  نیز به صورت نمایشگاه چیدمان، عکس و پرفورمنس روزهای ۱۷ تا ۲۰ آذرماه در گالری ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد که حضور برای عموم آزاد است.

در معرفی این برنامه عنوان شده است: «حدود یک سال پیش از سوی بخشی از هنرمندان مستقل ایران، گروهی خودجوش با عنوان «با خانه‌مان» شکل گرفت با این ایده که هرکس قدمی هرچند کوچک در راستای اهداف «باخانه‌مان» بردارد، بخشی از این گروه خواهد بود. «باخانه‌مان» بر آن بود که با زبان هنر که بی‌شک کامل‌ترین زبان برای بیان دردهای جامعه می‌تواند باشد، حمایت خود از بی‌خانمان‌ها را اعلام کند. از آن‌جایی که سرنوشت بی‌خانمان‌ها بر جامعه آن‌ها سایه می‌اندازد، گذشته از وظایف انسانی نسبت به این قشر آسیب‌پذیر، وظایف اجتماعی هنرمندان به مثابه شهروند، آن‌ها را به واکنشی برای فرهنگسازی ملزم کرد با این استدلال که فرد آسیب‌پذیر رنج خود را همچون علتی برای آسیب‌های پیاپی به دیگر افراد اجتماع در  سطح جامعه گسترش می‌دهد و زخم‌های خود را در قالب فجایع و حوادثی فراموش‌نشدنی بر پیکر جامعه به یادگار می‌گذارد. به باور «باخانه‌مان»، عقیم کردن، حبس کردن و یا نفی این افراد سلامت جامعه را تضمین نمی‌کند و تنها با یاری رساندن و بازگرداندن آن‌ها به روال عادی زندگی می‌توان به خود و اجتماع نوید زندگانی بهتری داد. خواسته «باخانه‌مان» از نهادهای مسئول چیزی نیست مگر:
۱.  اسکان بی‌خانمان‌ها
۲.  رسیدگی به وضعیت تغذیه و بهداشت و درمان آن‌ها
۳.  آموزش و اشتغال‌زایی
۴.  تصویب بودجه‌ای ثابت از سوی نهادهای مربوط

به همین دلیل فعالیت‌های این گروه با مدیریت لیلا صادقی - شاعر، منتقد و نویسنده - با همکاری آرام روانشاد - داستان‌نویس - به عنوان دبیر جایزه، در قالب‌های مختلفی از جمله ساخت فیلم، برپایی نمایشگاه چیدمان و عکس، پرفورمنس،  برگزاری جایزه هنری در حوزه شعر، عکس، داستان و همچنین برگزاری نشست ادامه دارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha