• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96080100479
  • منبع : روابط عمومی فرهنگسرا

فراخوان جشنواره ادبی «نسیم کلمات»

فراخوان جشنواره ادبی «نسیم کلمات»

ششمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» با موضوع «رسانه‌های جدید و نقش آن در خانواده پایدار» در قالب داستان کوتاه پاییز سال جاری در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تحکیم خانواده و ارتقای سرمایه اجتماعی بر پایه رضایت، انصاف، خدمت و احترام و مودت با تاکید بر به‌کارگیری یکپارچه ظرفیت‌های آموزشی _تربیتی در رسانه‌های کشور و مقابله موثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی،  گفت: ششمین جشنواره ادبی داستان کوتاه «نسیم کلمات» با موضوع «رسانه‌های جدید و نقش آن در خانواده پایدار» در قالب داستان کوتاه برگزار می‌شود.
او فرهنگ‌سازی و تقویت تعامل‌های اخلاقی و ایجاد فرصت برای حضور مفید و موثر اعضای خانواده در کنار یکدیگر و استفاده موثر خانواده از اوقات فراغت به صورت جمعی را از رویکردهای این جشنواره برشمرد و افزود: آیات قرآن کریم، احادیث ائمه معصومین (علیهم السلام) و یا محورهای اعلامی از سوی مقام معظم رهبری که مورد الهام فکر اولیه برای نگارش داستان قرار گرفته و ویژگی‌های فکر اولیه داستانی از جمله شرایط شرکت آثار در جشنواره است و محدودیتی نیز برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد.
رییس فرهنگسرای اخلاق مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را ۲۸ آذر سال جاری اعلام کرد و گفت شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در یک فایل تایپی به همراه مشخصات شناسنامه‌ای به دبیرخانه جشنواره واقع در فرهنگسرای اخلاق یا به نشانی الکترونیکی  lib.akhlagh@yahoo.comارسال کنند و آثاری که در جشنواره های دیگر شرکت کرده و حائز رتبه شده باشند داوری نخواهند شد.
به گفته وی، جوایز نفرات اول تا سوم، یک دستگاه تبلت و نفرات چهارم و پنجم یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به همراه لوح تقدیر است و به سایر هنرمندان که اثرشان برای چاپ در کتاب جشنواره انتخاب شود نیز لوح تقدیر و هدیه فرهنگی اهدا خواهد شد.
سیدآبادی به مشارکت کانون زنگ داستان در برگزاری جشنواره اشاره کرد که در تمام مراحل جشنواره زیر نظر نویسنده و مدرس ادبیات داستانی ابوالفضل درخشنده به عنوان دبیر علمی و مسئول هیات داوران با دبیرخانه جشنواره همکاری دارند.
دبیرخانه ششمین جشنواره «نسیم کلمات» در تهران، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه سوم، فرهنگسرای اخلاق واقع است و شماره تلفن ۳۳۳۱۲۳۰۳ آماده پاسخگویی به سئوالات علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha