• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96080201300
  • منبع : تماشاخانه ایرانشهر

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

رونمایی «فیلشاه» در جشنواره‌ی فجر ، عدم اجرای تئاتری 4 آبان ماه در ایرانشهر، نمایش مستند «جهان را به شاعران بسپارید»، اکران «دونده در فرانسه و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

با انجام مراحل رندرینگ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تازه ترین محصول «هنر پویا» در اوکراین، بزودی نسخه نهایی این انیمیشن آماده خواهد شد.

به گزارش ایسنا،مسئولین «هنر پویا» با توجه به پروداکشن قوی این اثر و کیفیت درخور توجه، در نظر دارند اکران «فیلشاه» را به تعویق بیاندازند و اولین نمایش این انیمیشن را در جشنواره سی و ششم فیلم فجر تجربه کنند.

«فیلشاه» به تهیه کنندگی حامد جعفری و کارگردان هادی محمدیان، انیمیشنی پرکاراکتر است که در تولید آن تیمی 150 نفره مشارکت داشته‌اند. بیش از 50 انیماتور در این گروه مسئولیت متحرک سازی انیمیشن «فیلشاه» را برعهده داشته‌اند. یکی از چالش‌های اصلی این تیم بزرگ، متحرک‌سازی حیوانات چهارپا و دوپا پرتعدادی است که در این انیمیشن حضور دارند و از این لحاظ اثری شاخص در سینمای انیمیشن ایران محسوب می‌شود.

برای تولید «فیلشاه» بیش از 20 نرم افزار گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر آن بخش قابل توجهی از پایپ لاین تولید انیمیشن در گروه «هنرپویا» توسط برنامه‌ نویسان ایرانی بومی شده که کمک بسزایی در کاهش زمان و هزینه تولید انیمیشن های سینمایی این کمپانی کرده است.

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

«فیلشاه» به عنوان محصول جدید گروه «هنرپویا» با سرمایه گذاری این گروه به عنوان یک کمپانی خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر تولید شده است. گروه «هنرپویا» اولین کنسرسیوم فرهنگی هنری شکل گرفته در بخش خصوصی است که توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" پایه گذاری شده است. این گروه در اولین اقدام مشترک انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال 1394 با همین شعار در سینماهای کشور عرضه کرد و توانست با فروش 5 میلیارد تومانی، عنوان سومین فیلم پربیننده سال 94 را از آن خود سازد.

تماشاخانه ایرانشهر روز پنجشنبه 4 آبان ماه اجرایی ندارد

تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) روز پنجشنبه 4 آبان تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت اما حسن مجتبی (ع) سالن‌های دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان این مجموعه اجرایی ندارند.

همچنین دو نمایش «گالیله» به کارگردانی علی پویان و «بکت» به کارگردانی مرتضی میر منتظمی در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی و نمایش‌های «دولت ضعیفه» به کارگردانی اصغر خلیلی و «اسطوره می‌شوم» به کارگردانی رؤیا نونهالی در سالن استاد سمندریان از روز جمعه 5 آبان ماه اجرای های خود را ادامه خواهند داد.

سانس فوق العاده فیلم آزاد به قید شرط در سینما آزادی تهران
فیلم «آزاد به قید شرط» حسین شهابی که با ۱۵ سالن سینما در تهران و ۴۰ سالن در شهرستانها اکران خود را از ۲۶ مهرماه آغاز کرده، امشب در سینما آزادی تهران ساعت ۹:۴۰ دقیقه سانس فوق العاده خواهد داشت.
سینماهای نمایش دهنده این فیلم در تهران عبارتند از:پردیس سینمایی کورش – پردیس سینمایی آزادی – پردیس سینمایی مگامال- پردیس سینمایی تماشا- پردیس سینمایی راگا- پردیس سینمایی کیان – سینما فردوسی – سینما مرکزی – سینما سروش – سینما شاهد- سینما برج میلاد- پردیس ملت – پردیس سینمایی چهارسو- سینما فلسطین – فرهنگسرای اشراق -  فرهنگسرای بهمن.

نمایش مستند «جهان را به شاعران بسپارید» در خانه هنرمندان ایران

فیلم مستند «جهان را به شاعران بسپارید» در خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، فیلم مستند «جهان را به شاعران بسپارید» با موضوع شعر و زندگی محمدرضا عبدالملکیان به کارگردانی مهدی سلطانی پنج‌شنبه 4 آبان در تالار استاد شهناز به نمایش در می‌آید.

چهره‌هایی هم‌چون غلامحسین امیرخانی، محمد سریر، ابراهیم حقیقی، ایرج راد، محمدرضا فیروزه‌ای، اصغر دشتی، عبدالجبار کاکایی، رشید کاکاوند و گروس عبدالملکیان در این فیلم حضور دارند. صدای خسرو شکیبایی، ایرج راد، مریم نشیبا، گروس عبدالملکیان و شهاب بهرامی نیز در بخش‌های مختلف این مستند مورد استفاده قرار گرفته است.

محمدرضا عبدالملکیان از شاعران معاصر ایرانی است که در سال 1331 شمسی در نهاوند دیده به جهان گشود. عبدالملکیان کار شعر را از دوره دبیرستان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۴ نخستین مجموعه شعرش را منتشر کرد. او طی بیش از ۳۰ سال فعالیت شعری علاوه بر چاپ و انتشار چندین عنوان مجموعه شعر، عهده دار مسئولیت‌های گوناگون فرهنگی و ادبی نیز بوده است. او از شاعران نوگرا عصر انقلاب محسوب می‌شود. در ابتدا به قالب چهارپاره‌های پیوسته روی آورد، اما بیشتر اشعارش در قالب نو نیمایی و سپید سروده شده است. اغلب شعرهای وی رنگ و بوی عاشقانه با درون‌مایه اجتماعی دارد که با لحنی ساده و خوش‌آهنگ به دور از ابهام بیان شده‌اند.

مستند «جهان را به شاعران بسپارید» پنج‌شنبه 4 آبان ساعت 19 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

نمایش «دونده»‌ی امیر نادری در جشنواره لومیر فرانسه

فیلم «دونده»‌ به کارگردانی امیر نادری تولید سال 1363 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره فیلم لومیر فرانسه به نمایش در آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم همراه شش فیلم دیگر از کارگردانان فیلم‌های کلاسیک و مطرح جهان همچون «ویتوریو دسیکا» و «مائورو بولونینی» از ایتالیا، «آلن بارون» و «جان کاساوت» از آمریکا، «تونی ریچاردسون» از انگلیس و «الکساندر پتروویچ» از یوگسلاوی سابق در روزهای 24 و 27 مهر سال 1396 در شهر لیون فرانسه به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این خبر، «دونده» از نخستین فیلم‌های کلاسیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که سال گذشته در ایران ترمیم و بازسازی شد.

جشنواره لومیر یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های کلاسیک دنیاست که در سال 2009 تأسیس و همه ساله آثار سینمایی کلاسیک کارگردانان مطرح جهان را با هدف یادآوری آغاز سینمای جهان تحلیل می‌کند.

بر همین اساس، در سال گذشته 397 نمایش از 177 فیلم برتر جهان در 24 بخش این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

بر همین اساس، برگزاری مراسم بزرگداشت برای کارگردانانی که تمایل به ساخت فیلم‌های تاریخی دارند، دعوت از بازیگران، فیلم‌سازان و آهنگ‌سازان فیلم‌های کلاسیک، نمایش فیلم‌های صامت، برگزاری کلاس‌ها و دیدارهای ویژه با مهمانان جشنواره از سراسر دنیا، نمایشگاه عکس فیلم‌ها، از جمله برنامه‌های این رویداد هنری و سینمایی است.

از دیگر فعالیت‌های این جشنواره می‌توان نمایش فیلم‌های کلاسیک برای کودکان 5 تا 14 ساله، برگزاری کارگاه‌هایی با موضوع‌های تاریخی پیش از سینما، عکاسی لومیر رازهای سینما و نوابغ سینمای بِرلِسک (مضحک)، موسیقی فیلم را بیان کرد.

در سال گذشته 2500 دانش‌آموز به این جشنواره آمدند و امکان رأی دادن به فیلم‌ها را از طریق اینترنت و یا معلم‌هایشان داشتند.

جشنواره لومیر از 22 تا 26 مهر سال 1396 در شهر لیون فرانسه برگزار شد.

شورای علمی دومین دوره سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس مشخص شدند.

به گزارش مشاور رسانه‌ای سمپوزیوم، نورایر ناظاریان، رضا مهدی‌زاده، سینا ییلاق‌بیگی و گلناز گلشن به عنوان اعضای شورای علمی دوره دوم سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس معرفی شدند.

اکبر جلیلی، رئیس سمپوزیوم با اعلان اسامی شورای علمی گفت: در این دوره سعی داریم تا اعضای شورای علمی از اساتید، صاحب نظران و فعالان عرصه‌ طراحی صحنه و لباس باشند و بر اساس همین معیار با صحبت‌ها و جلسات متعددی که با اساتید این رشته ها برگزار شد؛ نورایر ناظاریان؛ طراح صحنه و داخلی و دانشیار دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، رضا مهدی‌زاده؛ طراح صحنه و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، سینا ییلاق‌بیگی؛ مدرس و طراح صحنه و نور و گلناز گلشن؛ طراح لباس و مدرس دانشگاه هنر، به عنوان شورای علمی دومین دوره‌ی سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس انتخاب شدند.

رییس سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران در پایان با بیان این نکته که ما  در حال تجربه‌ یک فرآیند کاملا مستقل هستیم، از تمامی علاقمندان و نهادهایی که می‌توانند در ادامه‌ راه جهت ارتقای سمپوزیوم همیار و همکار ما باشند دعوت به همکاری کرد.

سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران دوره دوم خود را با رویکرد سینما و تئاتر برگزار خواهد شد و فراخوان دومین دوره‌ این سمپوزیوم آبان‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha