• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96080201315
  • خبرنگار : 71544

محمدعلی بنی‌اسدی:

تلاش کردم از روایت موجود در نقاشی‌ها فاصله بگیرم

تلاش کردم از روایت موجود در نقاشی‌ها فاصله بگیرم

محمدعلی بنی اسدی که قصد دارد نمایشگاه نقاشی‌هایش را برگزار کند، اظهار کرد: در این نقاشی‌ها به عمد سعی شده چیزی از روایت وجود نداشته باشد و تلاش کردم از روایت موجود در نقاشی‌ فاصله بگیرم.

محمدعلی‌بنی اسدی ـ نقاش ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره سیزدهمین نمایشگاه نقاشی‌اش با نام «رنگ، رُخ_سار» اظهار کرد: در این نمایشگاه ۲۴ اثر از قطع کوچک تا بزرگ در معرض دید قرار می‌گیرد، این آثار در چند سال اخیر خلق شده و همگی نقاشی هستند.

او با بیان اینکه دلمشغولی اصلیش نقاشی است، ادامه داد: در این آثار بیشترین چیزی که تکرار می‌شود، چهره است و من می‌خواستم چهره‌ها به بیننده نگاه کنند. قدیم‌ترها چهرههای نقاشی‌هایم مات‌تر بودند و انگار به این دنیا تعلق نداشتند اما الان از حالت ازلی-ابدی درآمدند و امروزی شدند. با وجود اینکه تلاش من بر این است که چهره‌ها امروزی باشند گاهی به شمایل نزدیک می‌شوند. در این آثار رنگ نیز  بیشترین نمایش را دارد و نام از آنجا می‌آید. 

او اضافه کرد: در این نقاشی‌ها به عمد سعی شده چیزی از روایت وجود نداشته باشد و تلاش کردم از روایت موجود در نقاشی‌ فاصله بگیرم.

محمدعلی بنی‌اسدی متولد ۱۳۳۴ در سمنان است. وی دانش‌آموخته مجسمه‌سازی از هنرستان کمال‌الملک، دوره دوساله انیمیشن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و از سال ۱۳۸۲ عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

او در تمام سال‌های فعالیتش به نقاشی و مجسمه‌سازی پرداخته و تصویرسازی و کاریکارتور را نیز به عنوان یک فعالیت حرفه‌ای ادامه داده است. محصول نزدیک به چهار دهه فعالیت هنری بنی‌اسدی علاوه بر ۱۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی، شرکت در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی هنر تجسمی و کسب بیش از ۲۰ جایزه و دیلم افتخار ملی و بین‌المللی است.

وی همچنین به عنوان نویسنده حوزه هنر با مطبوعات و انتشاراتی همچون سروش نوجوان همکاری کرده است. 

نمایشگاه «رنگ، رخ-سار» از جمعه پنجم تا دوشنبه پانزدهم آبان ۹۶ برقرار است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha