• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96080804809
  • خبرنگار : 71461

معاون سابق قرآن و عترت وزارت ارشاد:

امروز شاهد هم‌افزایی میان فعالان قرآنی هستیم

امروز شاهد هم‌افزایی میان فعالان قرآنی هستیم

حجت‌الاسلام حشمتی گفت: از جمله رویکردهای ما در این معاونت شفاف‌سازی در حوزه مالی و اجرایی و فهم قرآنی بوده که جزو دستورات مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش ایسنا، معاون سابق قرآن و عترت وزارت ارشاد روز دوشنبه (هشتم آبان‌ماه) در مراسم تودیع و معارفه معاون قرآن و عترت ارشاد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و فعالان قرآن در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که چهار سال پیش امانتی به دست بنده سپرده شد و امروز آن را تحویل می‌دهم. خدمت کردن به مردم آن هم در حوزه قرآن و عترت بسیار مغتنم و ارزشمند است. ما در معاونت قرآن و عترت اقدامات خوب و ارزشمندی انجام دادیم و سعی کردیم که در این معاونت رویکردها و اقدامات خود را براساس علم و دانش انجام بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاستی که ما در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد پیش گرفتیم، هم‌افزایی در وزارت ارشاد بود و سعی کردیم موسسات و نهادهای حوزه قرآنی با هم هماهنگ باشند، حتی برای پیشبرد این هدف هرجا حقی از حوزه ما مطرح می‌شد، سعی می‌کردیم از حق خود عبور کنیم تا هم‌افزایی جامعه قرآنی ایجاد شود و خوشبختانه امروز شاهد هم‌افزایی خوبی در میان فعالان قرآنی هستیم.

معاون سابق قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ از دیگر برنامه‌های ما این بود که در حوزه مالی و اجرایی سعی کردیم شفاف‌سازی داشته باشیم و در این عرصه از نیروهای کارآمد استفاده کردیم. آیین‌نامه‌هایی برای شفاف‌سازی فعالیت‌های قرآنی معاونت تهیه و تدوین شد و شوراهای راهبردی زیادی در این عرصه فعال هستند. از دیگر رویکردهای ما صرفه‌جویی بود که همواره در این عرصه فعالیت داشتیم و سعی کردیم علم و فهم قرآنی در جامعه به صورت یک گفتمان درآوریم. در دو سال اخیر رویکرد فهم قرآنی که مورد تأکید رهبری نیز بوده است را در دستور کار داشته‌ایم و برای این امر همواره در خدمت رسانه‌ها بودیم و تعامل خوبی با رسانه‌ها داشتیم؛ به گونه‌ای که در نمایشگاه قرآن بیش از ۲۲ شبکه پوشش این رویداد عظیم را بر عهده داشتند.

حشتمی یادآور شد: از دیگر رویکردهای ما در معاونت قرآن و عترت تأکید بر فضای مجازی و تولید محصولات قرآنی در کنار فهم قرآنی بود. بارها عنوان کرده‌ام که تنها راه اینکه قرآن مجدد به اجتماع برگردد این است که محصولات و تولیدات قرآنی با خاصیت هنری داشته باشیم و این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه سه معاونت دیگر ارشاد نیز با ما مشارکت کنند.

وی یادآور شد: ما تمام بضاعت خود را جمع کردیم که حوزه‌های تخصصی در خدمت قرآن به تولید آثار قرآنی بپردازند و در عین حال نیز استقلال حوزه قرآنی حفظ شود. وزارت ارشاد یک جایگاه عظیم دارد و باید سرعت، دقت و متانت مفاهیم قرآنی را در دستور کار خود داشته باشد و از تمام همکاران، تشکل‌ها و موسسات قرآنی، آقایان جنتی، صالحی امیری و عباس صالحی و رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha