• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96080804972
  • خبرنگار : 71132

پورابراهیمی به ایسنا خبر داد:

اصلاح قانون مناطق آزاد در دستور کار کمیسیون اقتصادی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نشست امروز این کمیسیون با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت که جزئیات لایحه دولت درخصوص ایجاد منطقه آزاد جدید و منطقه ویژه اقتصادی جدید در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون با آقای بانک و معاونین ایشان گزارش عملکرد مناطق آزاد، محدودیت‌ها و مشکلات آنها مطرح شد و جمع‌بندی این شد که با توجه به اینکه لایحه مناطق آزاد در روزهای پایانی مهر از سوی رئیس‌جمهور امضا و به مجلس ارسال شده است، موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه مناطق آزاد در سال گذشته خاطرنشان کرد: ما باید وارد جزئیات این لایحه می‌شدیم اما منتظر نقشه‌ها و ابلاغ رئیس‌جمهور بودیم. در این نشست مشترک توافقمان این بود که در هفته اول کاری بعد از تعطیلات جزئیات لایحه دولت درخصوص ایجاد منطقه آزاد جدید و منطقه ویژه اقتصادی جدید را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافق این کمیسیون با مناطق آزاد برای اصلاح قانون مناطق آزاد تصریح کرد: یک بخش افزایش مشوق‌های لازم برای ارتقاء جایگاه مناطق آزاد و دیگری افزایش مزیت‌هایی است که به ارتقاء این جایگاه کمک می‌کند. همچنین بنا داریم در اصلاح این قانون نقاط ضعف را پوشش دهیم تا مناطق آزاد شرایط مطلوبی برای توسعه اقتصادی پیدا کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه عملکرد فعلی مناطق آزاد با اهداف پیش‌بینی شده در قانون همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: فزونی واردات بر صادرات، فرار مالیاتی، قاچاق و عدم تشخیص محدوده منطقه آزاد از سرزمین اصلی و همچنین عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی مناسب از جمله نقاط ضعفی است که باید در اصلاح قانون مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha