• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96110301499
  • خبرنگار : 71089

در تماس تلفنی با چاووش اوغلو؛

گابریل درباره وضعیت غیرنظامیان در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد

گابریل درباره وضعیت غیرنظامیان در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد

در حالیکه فشارها بر برلین برای منع فروش اسلحه به آنکارا افزایش یافته است، وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی از همتای ترکیه‌ای‌اش خواست که نگرانی‌های این کشور درباره تاثیرات احتمالی عملیات ترکیه در شمال سوریه بر غیرنظامیان را پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان به مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که او درباره عواقب انسانی افزایش تنش‌ها در سوریه نگران است.

هر دو طرف در تماس تلفنی توافق کردند که روند سیاسی سوریه باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در حال حاضر گابریل از سوی قانونگذاران اپوزیسیون و حتی محافظه‌کاران حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل موافقت با درخواست آنکارا برای فروش تسلیحات آلمانی به این کشور تحت فشار قرار گرفته است.

نگرانی‌های آلمان درباره ترکیه می‌تواند توافق چاووش‌اوغلو و گابریل را در دیدار اخیرشان در آلمان تحت تاثیر قرار دهد.

در همین راستا نوبرت روتگن، قانونگذار آلمانی اعلام کرد: عملیات نظامی ترکیه ناقض قوانین بین‌المللی است و گابریل باید هرگونه برنامه‌ای برای فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف کند.

او افزود: کاملا مشخص است که آلمان نمی‌تواند برای ترکیه تجهیزات تانکی در چنین شرایطی بفرستد.

همچنین یک قانونگذار حزب سبز اعلام کرد: عملیات نظامی ترکیه اثرات مخربی خواهد داشت. باید تمام صادرات تسلیحات به ترکیه متوقف شود.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز دوشنبه تایید کرد که ترکیه بیش از ۷۵۰ دستگاه تانک از آلمان در دهه‌های ۱۹۸۰، ۱۹۹۰ و اواخر دهه ۲۰۰۰ خریداری کرده است.

اما وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار عکس‌هایی از تانک‌های مورد استفاده در شمال سوریه توسط نیروهای ترکیه گفت: من نمی‌دانم که تانک‌های موجود در این عکس‌ها از آلمان خریداری شده است یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha