• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96110301945
  • خبرنگار : 71432

از توزیع اعتبار ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو تا ۳۵ ساعته شدن پیش دانشگاهی

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"طرح جدید ترافیک فرق عمده‌ای با طرح قدیم ندارد، شهرداری‌ها به صنایع آلاینده به چشم منبع درآمد نگاه نکنند، واکنش نجفی به شکایت ناجا، پیش دانشگاهی ۳۵ ساعته می‌شود، توزیع اعتبار ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو؛ بزودی، منابع لازم برای رفع آلودگی هوای تهران وجود دارد و یارانه مترو و اتوبوس مانند مهریه عندالمطالبه است از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۵ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

سردار رحیمی در پاسخ به ایسنا:

طرح جدید ترافیک فرق عمده‌ای با طرح قدیم ندارد

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که طرح جدید ترافیک تهران با طرح ترافیک قدیم تفاوت عمده‌ای ندارد.

سردار حسین رحیمی درباره سرانجام طرح جدید ترافیک پایتخت و نظر صریح پلیس در این باره گفت: آنچه که به شما می‌توانم بگویم این است که طرح جدید ترافیک با طرح قدیم تفاوت عمده‌ای ندارد و تنها پلیس به شهرداری تهران اجازه داده است تا ۲۰ هزار طرح روزانه بیشتر فروش داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم نبود تفاوت عمده در طرح جدید ثبت نام برای طرح ترافیک آغاز نشده است، گفت: این موضوع را دوستان شهرداری باید جواب بدهند اما آنچه که شهرداری مد نظر داشت این بود که پول طرح ترافیک را از قبل نگیرند بلکه در همان روز مبلغ ورود به طرح ترافیک پرداخت شود.

استان‌های رکوردار در صنایع آلاینده

شهرداری‌ها به صنایع آلاینده به چشم منبع درآمد نگاه نکنند

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شناسایی ۳۱۰۰ صنعت آلاینده در سال گذشته، از نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی صنایع در شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: سازمان بازرسی کشور باید مشخص کند که مبالغ کلان ناشی ازعوارض آلایندگی صنایع صرف چه اموری می‌شود؟

شینا انصاری با بیان اینکه صنایع آلاینده باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی بپردازند، گفت: پایش‌ صنایع به‌طور فصلی انجام می‌شود. دوره‌های مالیاتی نیز سه ماهه است و صنایع آلاینده هر سه ماه یکبار ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی می‌شوند. در صورت ادعای صنایع مبنی بر رفع منابع آلاینده، نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست یا آزمایشگاه معتمد، این صنایع را مورد پایش مجدد قرار می‌دهند و در صورت محرز شدن رفع آلودگی، اسم این صنعت از فهرست صنایع آلاینده خارج می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد

اعمال قانون بیش از ۸۰۰ خودرو در طرح شبانه پلیس راهور

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۷۷۰ خودرو فرسوده و فاقد معاینه فنی دراجرای طرح  امنیت شبانه پلیس خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به نتایج این طرح اظهار کرد: از زمان اجرای طرح تا کنون که تا ساعت‌ها بعد ادامه خواهد داشت، چهار دستگاه خودروی دارای تخلفات حادثه ساز و ۳۳ دستگاه خودروی دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان توسط ماموران پلیس توقیف شده ا ست. همچنین پنج مورد نیز راننده‌ای که تست الکل‌شان مثبت بود، شناسایی و خودرویشان توقیف شده و گواهینامه‌شان برای شش ماه ضبط شده است.

واکنش نجفی به شکایت ناجا/ اجرای طرح ترافیک جدید از فروردین ۹۷

شهردار تهران درخصوص شکایت ناجا از شهرداری توضیحاتی بیان کرد.

محمدعلی نجفی در حاشیه ششمین همایش ملی "مدیریت آلودگی هوا و صدا" گفت: من اعلام نکرده بودم که با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قراردادی منعقد شده بلکه با فردی حقیقی که عضو دانشگاه پلیس بوده قرارداد بسته شده، در حقیقت با یک شخص حقیقی قرارداد را بسته‌ایم. این موضوع توسط مرکز ارتباطات ما نیز مورد تاکید قرار گرفت اما ظاهرا مسئولین ناجا به این نکته توجه نکرده‌اند و شکایتی را مطرح کردند.

وی درباره اجرای طرح ترافیک جدید نیز گفت: ان‌شاءالله طرح ترافیک جدید از فروردین سال آینده اجرا می‌شود و در حال حاضر شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران آن را به تصویب رسانده، البته طرح تصویب شده با طرح اولیه متفاوت است. چرا که ما برای همراهی بیشتر برخی اجزای آن را حذف کردیم. در شورای شهر تهران نیز کلیات آن به تصویب رسیده و امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده جزئیات آن نیز در شورا طرح شود. در حال حاضر مانعی برای اجرای این طرح از فروردین سال آینده وجود ندارد. با اجرای این طرح بر اساس پیش بینی ما ۲۰ تا ۲۵ هزار دستگاه ورودشان به محدوده طرح کاهش پیدا می‌کند که به تبع آن درآمد شهرداری از این محل کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بدون تخصیص حق‌آبه مشکل ریزگردها حل نمی‌شود/ اگر آبی انتقال داده شده،با مجوز وزارت نیرو بوده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای مهار ریزگردهای خارجی نمی توان به سرعت کاری انجام داد، گفت: در وهله اول باید منشاء داخلی ریزگردها در خوزستان را مهارکنیم که این کار مستلزم بازپس‌گیری حق‌آبه‌های زیست محیطی استان است.

عیسی کلانتری در مورد برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای مهار کانون‌های ریزگرد خوزستان اظهارکرد: در خوزستان با دو نوع ریزگرد شامل ریزگردها با منشاء داخلی و ریزگردها با منشاء خارجی مواجه هستیم. دولت جمهوری اسلامی باید منشاء محلی ریزگردها را مهار کند. در خصوص ریزگردهای خارجی نیز باید با همکاری کشورهای خارجی در این زمینه اقدام کنیم. دولت از سال گذشته برنامه جدی برای مهار ریزگردهای با منشاء داخلی در خوزستان آغاز کرده و تا امروز سازمان برنامه و بودجه حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای مهار ریزگردهای داخلی خوزستان تخصیص داده است.

معاون آموزش و پرورش:

پیش دانشگاهی ۳۵ ساعته می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش بیش از ۴۵۰ هزار نفری جمعیت دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آتی، گفت: از سال آینده دوره پیش دانشگاهی که تا کنون ۲۴ ساعته بود، ۳۵ ساعته خواهد شد.

علی زرافشان با بیان اینکه تا سال قبل ۴۳۰ هزار دانش آموز در مقطع پیش دانشگاهی داشتیم گفت: این رقم در سال ۹۷ به حدود ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد. در واقع سال آینده با افزایش بیش از ۴۵۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی در این مقطع روبرو می‌شویم که باید فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای آنها فراهم شود. از این میزان حدود ۳۳۰ هزار نفر مربوط به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش‌اند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

امنیت شغلی پرستاران شرکتی تامین شود

تاخیرهای چند ماهه در پرداخت کارانه‌ها و فشار کاری پرستاران به دلیل کمبود نیرو؛ مدتی است که در صدر مشکلات گروه پرستاری قرار دارد و از طرفی هم بنابر اعلام مسوولان اضافه‌کاری‌های اجباری در این گروه اجتناب‌ناپذیر است؛ موضوعی که می‌تواند باعث افزایش خطا در کار حساس آنها شود.

محمد شریفی مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری، با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به حرفه پرستاری، بی‌توجهی به سلامت جامعه است، بیان کرد: طبق قانون ارتقای بهره‌وری، مبنای ساعت کاری، ۱۹۲ ساعت در ماه است. در ایران ساعت کاری پرستاران به صورت متوسط نزدیک به میانگین دنیا است. قانونگذار با وضع چند قانون مانند مشاغل سخت و زیان آور، می‌گوید که پرستار باید با ۲۵ سال کار در بخش دولتی و ۲۰ سال در بخش خصوصی بازنشسته شود، اما عملا این دو قانون با اضافه کار اجباری، کارکرد خود را از دست داده‌اند؛ در حال حاضر در بیشتر مراکز استان‌ها و به ویژه تهران پرستاران به صورت متوسط ۸۰ ساعت اضافه کار اجباری دارند.

اعطا خبر داد

بی اطلاعی شورا از بارگذاری در ۰۶/پرونده ۰۶ دو هفته به تعویق افتاد

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بی اطلاعی شورا نسبت به اقدامات شهرداری در خصوص بارگذاری در مرکز آموزشی ۰۶ گلایه کرد.

علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر من مربوط به تصمیم گیری در خصوص مرکز آموزشی ۰۶ است که به اشتباه به پادگان ۰۶ معروف شده است، گفت: این مرکز آموزشی زمینی به مساحت ۴۹.۵ هکتار دارد که مجوزی هم از سوی کمیسیون ماده ۵ برای بارگذاری دارد که البته باید به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی نیز می‌رسید.

همچنین سرویس سلامت ایسنا به برگزاری میزگردی با عنوان "بیماری‌های خاص، چالش‌ها و مطالبات پیش‌رو " با محوریت اضافه شدن ۳ بیماری به فهرست بیماران خاص اقدام کرد که در آن نمایندگان انجمن‌های حمایت از بیماران خاص از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که منابع مالی و اعتباری لازم برای مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق را پیش‌بینی و تصویب کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

توزیع اعتبار ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو، بزودی

قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد: با اقدامات انجام شده قرار است حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان منابع به سیستم دارویی کشور تزریق شود تا قسمت عمده‌ای از بدهی‌های دارویی را جبران شود.

دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم بود، گفت: این موضوع که پرداختی از جیب مردم به زیر ۳۰ درصد که در برنامه چهارم و پنجم توسعه مطرح شده بود و به زیر ۲۵ درصد که در برنامه ششم توسعه مطرح شده بود برسد آرزویی بود که در طی چهار سال اخیر به سمت تحقق پیش رفت.

وی با بیان اینکه پیش از طرح تحول نظام سلامت متوسط پرداختی مردم در این حوزه ۵۴.۳ درصد بود، ادامه داد: با اجرای طرح تحول پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت برای اولین بار بعد از ۵۰ سال به زیر ۴۰ درصد رسید. به طوری که در سال ۹۳ و ۹۴ ارقام ۳۸.۷ درصد و ۳۸.۱ درصد رسید. همچنین با کمال افتخار اعلام می‌کنیم که در سال ۹۵ پرداختی از جیب مردم به زیر ۳۸ درصد یعنی به ۳۷.۷ درصد رسیده است. باید توجه کرد که دستیابی به این درصدها به این معنی است که مجموع خانوارهای ایرانی به ترتیب در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ نسبت به سال‌های قبل از طرح تحول ۱۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان، ۱۵ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان و ۲۰ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان کمتر از جیب در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

منابع لازم برای رفع آلودگی هوای تهران وجود دارد/امکان "کاهش آلودگی هوا" تا ۵۰ درصد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه آنچه که در تهران در مقابل آلودگی هوا اتفاق افتاده است سهل انگاری در برابر جان مردم است، گفت: در برنامه پیشنهادی چهار ساله شهرداری تهران برای "کاهش آلودگی هوا" انتشار آلودگی هوا از منابع متحرک تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

پور سید آقایی درباره بخش اول پروژه چهار ساله شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا گفت: بخش اول این پروژه درباره نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهر تهران شامل حمل و نقل عمومی و بخش خصوصی است. در این برنامه پیش بینی شده است که ۲۰۰۰ اتوبوس شرکت واحد در سال اول جایگزین شوند و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در سال دوم. همچنین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس سرویس را الزام به جایگزینی در سال اول کرده‌ایم. در مجموع طی دو سال ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل خارج می‌شوند. همچنین در این برنامه ۲۰۰۰ اتوبوس تهران را به نصب فیلتر دوده ملزم کرده‌ایم. در نهایت می‌توانیم ۹ درصد از انتشار ذرات معلق را با این اقدام کاهش دهیم.

رییس شورای شهر تهران خبر داد

برگرداندن پرونده‌های باغات به کمیسیون ماده ۷/ یارانه مترو و اتوبوس مانند مهریه عندالمطالبه است

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود شورا به مسئله باغات سبب شده که تعداد پرونده‌ها افزایش یابد، گفت: در جلسه امروز مقرر شد که پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۷ برگردانده شود تا خود مسئولان شهرداری و کارشناسان ذیربط در این زمینه تصمیم بگیرند.

محسن هاشمی در مورد سرانجام دریافت مطالبات شهرداری از دولت گفت: نتایج خوبی در این خصوص حاصل شده است، اما جزییات آن را از شهردار تهران بپرسید.

وی با بیان اینکه حساب‌ها باید از طریق حسابرس دولت تایید شود تا به عنوان طلب واقعی تلقی شود، گفت: در برخی موارد قانونی دولت مکلف به کمک بوده اما در برخی موارد دولت مجاز است که بسته به فشار مدیران باید این ردیف‌هایی که اجازه داده می‌شد، تبدیل به پول آن هم در سال مالی مذکور شود که بسته به قدرت چانه‌زنی مسئولان، این مساله محقق شده یا نشده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه سابقه نداشته هیچ دستگاهی مشکلش در این خصوص با دولت را در مراجع بالاتر پیگیری کند، گفت: در حال حاضر باید دوستانه این مسائل را مطرح کرد، چرا که یارانه مترو و اتوبوس به مانند مهریه عندالمطالبه است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

واکنش نجفی به شکایت ناجا/ اجرای طرح ترافیک جدید از فروردین ۹۷

پیش دانشگاهی ۳۵ ساعته می‌شود

دستگیری شبانه ۱۲۰ تن از اراذل و اوباش تهران/ نظارت پلیس بر قلیان‌سراها و باشگاه‌های بدنسازی

اجرای طرح سراسری پلیس برای امنیت و آرامش شبانه در پایتخت+ جزئیات

سفره بیماران خاص کوچک شده است/ "مجلس" بودجه افزایش شمار بیماری‌های خاص را لحاظ کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha