• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96111609265
  • خبرنگار : 71461

۵۰ درصد از مراکز درمانی استان تهران موقوفه است

۵۰ درصد از مراکز درمانی استان تهران موقوفه است

در آیین رونمایی از اقلام اهدایی از سوی موقوفه بنکدار اصفهانی عنوان شد ۵۰ درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه است و ما دانسته یا ندانسته مدیون خدمات وقف هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران صبح روز دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، در مراسم رونمایی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان روان‌پزشکی رازی که از محل درآمد موقوفه حاج حسن بنکدار اصفهانی تأمین شده است، اظهار کرد: از اینکه در دهه فجر خدمتی از خدمات واقفان خیراندیش را مشاهده می‌کنیم بسیار خرسندیم. کسی که وقف می‌کند آینده‌نگاری خود را به رخ دیگران می‌کشد.

وی خاطر نشان کرد: آرزوی انسان از طرف خداوند از طریق وقف انجام می‌شود و انسان سرنوشت اموال خود را به شکلی به دست خدا می‌دهد. واقفان خیراندیش آرزوهای بزرگی دارند که برخی از این‌ها فقط مختص خودشان نیست بلکه تمام افراد جامعه را در برمی‌گیرد و آن‌ها می‌توانند یاری رسان سایر افراد جامعه باشند. این واقف کل سرمایه خود را برای کمک به مردم وقف کرده است.

حسینی تأکید کرد: حاج حسن بندکار موقوفه‌هایی نیز در شیراز داشته است. از این دست واقفان ما بسیار زیاد داریم اما متأسفانه قدردانی آن‌ها نیستیم. ربته جهانی کار خیر در ایران ربته هفدهم است که امیدواریم با توسعه اقدامات مردم انسان دوست ایران این رتبه بهتری کسب کنیم. همه ما دانسته یا ندانسته مدیون وقف هستیم. بیش از ۵۰ درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه هستند. وقف فرامذهبی و فرادینی است و متعلق به مکان یا مذهب خاصی نبوده و نیست. وقف همواره در حال خدمت‌گذاری بی‌منت به مردم است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی صادقی رئیس اداره اوقاف شمال شرق تهران با بیان اینکه موقوفه مرحوم حسن بنکدار در سال ۱۳۳۳ به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: یکی از نیات این مرحوم این بود که موقوفاتش برای بیماران روانی صرف شود. تاکنون با جمع‌آوری اجاره‌هایی از این موقوفه توانسته‌ایم مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تجهیزات برای بیمارستان رازی تهیه کنیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر وقف‌های جدیدی صورت گرفته است و اخیرا ۸۴ باب مغازه در برج دماوند تهرانپارس وقف شده است.

صادقی تأکید کرد: اعتماد مردم نسبت به وقف بیشتر شده است و وقف مصداق احسان به والدین است که تاریخ انقضا ندارد.

در ادامه  عزیزی، مدیر بیمارستان روان‌پزشکی رازی تصریح کرد: این مراسم رونمایی از تجهیزات پزشکی در حالی برگزار می‌شود که ما در صدد هستیم کمک‌های مردمی برای این بیمارستان بیشتر باشد و نیازهای اولیه ۶۰۰ قلم از نیازهای بیمارستان روان‌پزشکی رازی به اداره اوقاف و امور خیریه شمال شهر تهران ارائه شد. در مراسم امروز ۳۷۰ قلم جنس به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان رونمایی شده است.

بیمارانی که در این بیمارستان بستری هستند گاهی نیازمند نگهداری طولانی مدت هستند و به همین جهت هزینه‌های آن‌ها زیاد است و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در این عرصه اقدامات و گام‌های بیشتری برداریم. در جلساتی که با اداره اوقاف مطرح کرده‌ایم نیازمندی‌های خود را اعلام کرده و امیدواریم به زودی این هزینه‌ها تأمین شود. ۳۲۰ بیمار از ۶۵۰ بیمار مزمن بستری در بیمارستان روان‌پزشکی رازی بی‌سرپرست هستند و خدماتی که دریافت می‌کنند کاملا رایگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha