• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96112313272
  • خبرنگار : 71431

آماده باش اورژانس و سازمان امداد و نجات برای خدمات رسانی در نوروز97

آماده باش اورژانس و سازمان امداد و نجات برای خدمات رسانی در نوروز97
عکس آرشیوی است

نماینده سازمان اورژانس کشور از ارائه درخواست وزارت بهداشت از ناجا و وزارت دفاع برای استفاده از ظرفیت‌های امدادی و درمانی این نهادها در طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینی زاده در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز 97 که بعد از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت در نامه‌ای به فرمانده ناجا و وزیر دفاع از آنان خواستند تا نسبت به فراهم شدن زمینه استفاده از ظرفیت‌های امدادی و درمانی این نهادها در ایام طرح نوروزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مرخصی پرسنل اورژانس را در ایام نوروز کاهش داده‌ایم، گفت: امسال 300 طرح سلامت، 4650 آمبولانس 64 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 274 دستگاه موتورلانس در طرح نوروزی مشارکت دارند. همچنین 34 دستگاه بالگرد در 34 پایگاه هوایی نیز در آماده باش خواهند بود.

نماینده وزارت بهداشت با بیان اینکه فعالیت مراکز بهداشت و درمان در شهرهای مختلف ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین مراکز شبانه روزی و جامع سلامت نیز به شکل 24 ساعته فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی به ویژه تخت‌های اورژانس و تخت‌های ICU و CCU نیز با 100 درصد ظرفیت خود در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد، گفت: همچنین مراکز جامع دندانپزشکی نیز در شهرهای بزرگ ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، متانی در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز 97 که بعدازظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد نیز درباره اقدامات سازمان امداد و نجات هلال احمر در طرح نوروزی 97 گفت: این سازمان برای ارائه خدمات امدادی به مسافران در نوروز 97 در آماده باش است.

وی اظهار کرد: سازمان امداد و نجات امسال طرح ملی امداد و نجات نوروزی را در دستور کار خود قرار داده است و بر این اساس 337 پایگاه موقت در کنار 557 پایگاه ثابت در طرح نوروزی در آماده باش خواهند بود.

متانی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات درنقاط پرخطر مستقر خواهند شد، گفت: عوامل سازمان امداد و نجات به شکل 24 ساعته در 484 شهر و مرکز استان در آماده باش کامل هستند.

همچنین در ادامه این نشست امیری نماینده آموزش و پرورش نیز تصریح کرد: درخواست داریم که کارخانه‌های خودروسازی کیفیت تولیدات خود را افزایش بدهند و در برنامه‌های ایام نوروز که همه دستگاه‌ها حضور دارند نمایندگانی از این شرکت‌ها نیز حاضر شده و موارد ایمنی مربوط به خودروهای خود را شرح دهند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان نیز درخواست ما این است که این افراد مورد تشویق قرار بگیرند که پیشنهاد می‌کنیم با ساخت برنامه‌های تلویزیونی این افراد را تشویق و از نقش آنها صحبت شود چرا که آموزش و پرورش نیز معتقد است که همیاران پلیس بسیار تاثیرگذار هستند.

امیری همچنین با اشاره به گزارش فرمانده پلیس راه از وقوع تصادف در 30 کیلومتری شهرها، گفت: چندین سال است که من این گزارش را می‌شنوم و امیدوارم که مسئولین فکری در این خصوص کنند و راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha