• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96112815965
  • منبع : نمایندگی کرمان

بازدید خبرنگاران ۸ کشور جهان از کرمان

 بازدید خبرنگاران ۸ کشور جهان از کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خبرنگاران رسانه‌های خارجی از هفت کشور دنیا در سفری دو روزه به استان کرمان از آثار تاریخی و گردشگری و بخشی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، محمود وفایی افزود: خبرنگاران رسانه‌های کشورهای آذربایجان، ترکیه، فلسطین، لبنان، انگلیس، روسیه، آمریکا و آلمان و تعدادی از خبرگزاری‌های داخلی در سفر به مناطق شهداد و ماهان از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان بازدید کردند.
وی اظهار کرد: در این بازدیدها خبرنگاران از کلوت‌ها، روستاهای مقصد گردشگری ده‌سیف، شفیع آباد و ملک آباد، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و پروژهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی اقتصادی مردم منطقه شهداد و همچنین باغ فتح آباد کرمان و باغ شاهزاده ماهان دیدن کردند.
وفایی با بیان اینکه کویر لوت واقع در منطقه شهداد ناشناخته‌های زیادی دارد، اظهار کرد: بیابان لوت ۱۷۵ هزار کیلومتر وسعت دارد که حدود ۸۰ درصد آن در استان کرمان واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه بیابان لوت نخستین اثر طبیعی ثبت جهانی ایران در یونسکو است، گفت: منطقه گندم‌بریان و رودشور نیز در این بیابان و در استان کرمان واقع شده است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از کلوت‌های شهداد در استان کرمان بازدید می‌کنند، افزود: از حدود سه سال گذشته بحث استفاده از گردشگران در اقتصاد مردم منطقه جدی گرفته شده و واحدهای بوم‌گردی در این راستا راه‌اندازی شده است.
وفایی با اشاره به اینکه پروژه اکوکمپ بین‌المللی در شهداد شامل ۹.۵ هکتار نخلستان است، افزود: در این پروژه مجموعه ورزش‌های هوایی، کویرنوردی، اقامت گردشگران داخلی و خارجی و همچنین توانمندسازی اقتصادی مردم منطقه دیده شده است.
وی با بیان اینکه کویر لوت ظرفیت بسیار بالقوه‌ای است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان معین اقتصادی بخش تعیین شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha