• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96120803724
  • خبرنگار : 71491

رییس دانشگاه خبر داد؛

کلنگ‌زنی پارک فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در هفته آینده

کلنگ‌زنی پارک فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در هفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از کلنگ‌زنی و آغاز پروژه ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در هفته آینده خبر داد و گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه دارای مجوز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری است.

دکتر ناصری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه ایران در حوزه‌های پژوهشی اظهار کرد: حرکت دانشگاه ایران به سمت دانشگاه‌های نسل سوم است و این دانشگاه تلاش می‌کند به سمت خلق ثروت و کارآفرینی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت کارآفرینی و خلق ثروت نیاز به زیرساخت‌هایی دارد، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم تفاوت‌هایی را با دانشگاه‌های نسل دوم دارند و آن این است که زمینه ایجاد یک‌سری رشته‌های بین رشته‌ای را فراهم می‌کنند و به تدریج  واحدها و انستیتوهای تحقیقاتی در این دانشگاه‌ها ایجاد می‌شوند که راجع به موضوعات پژوهشی فعالیت می‌کنند که با وجود آن‌ها می‌توان به تولید محصولاتی که نیازهای جامعه را رفع می‌کنند، پرداخت. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه برای تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی فناوری نیازمند وجود شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و در این مسیر  نیز نیاز به زیر ساخت‌های پشتیبانی وجود دارد که برخی از این زیرساخت‌ها وجود انکوباتورها  و مراکز رشد هستند، گفت: مراکز رشد وظیفه پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی که در دانشگاه شکل می‌گیرند را دارند؛ به این ترتیب که اگر ایده‌ای را تبدیل به استارتاپ کردیم و در کنار آن شرکت دانش‌بنیان تشکیل شد، پشتیبانی‌ها و حمایت از آن توسط مرکز رشد انجام می‌گیرد.

دکتر ناصری‌پور با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران در هفته گذشته، اظهار امیدواری کرد: این مرکز بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد و گامی در مسیر حرکت دانشگاه علوم پزشکی ایران به سمت ورود به عرصه دانشگاه‌های نسل سوم باشد.

وی همچنین از عملیاتی شدن ایجاد پارک علم و فناوری این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز  در مساحتی بیش از 50 هکتار در شهرستان ملارد ایجاد شده است و در هفته آینده کلنگ آن به زمین خواهد خورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه تنها دارنده مجوز پارک علم و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم است تا با ایجاد این زیرساخت‌ها زمینه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم را تسهیل کند.

ناصری‌پور همچنین اظهار کرد: در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه علوم پزشکی ایران کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی متعددی را نیز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کند تا علاوه بر اینکه دانشجویان در رشته‌های علمی دانش و مهارت لازم را کسب می‌کنند با حضور در دوره‌های مختلف و ورک شاپ‌هایی که برای ورود به بازار سرمایه و آشنایی به مقولات تجاری لازم است، بتوانند به نحوی توانمند شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی در مسیر کارآفرینی و خلق ثروت قدم بردارند و از این جهت دانشگاه علوم پزشکی ایران بتواند یکی از معضلات اساسی کشور را که معضل بیکاری هست، رفع کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha