• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96121508468
  • خبرنگار : 71368

در بررسی اصلاحیه بودجه سال ۹۶ شهرداری مطرح شد

از پختن آش دو میلیاردی تا ابهام در هزینه‌های باغ کتاب

از پختن آش دو میلیاردی تا ابهام در هزینه‌های باغ کتاب

اعضای شورای شهر تهران امروز اصلاحیه بودجه سال ۹۶ شهرداری را بررسی کرده و ۷۳۰ میلیارد تومان از این هزینه‌های اصلاحی را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران بررسی اصلاحیه بودجه ۹۶ شهرداری تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال ۹۶ توسط شهرداری تهران برای بررسی نهایی در اختیار شورا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان در شهرداری تهران هزینه شده که این متعلق به سال ۹۶ است، تصریح کرد: بدون تغییر در سقف و تنها با جابجایی در ردیف‌ها و بندها این اصلاحیه انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده در مخالفت با اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۶ با بیان اینکه ماه‌ها است که بر علیه اسناد فاقد اعتبار و هزینه‌های خارج از مصوبه فریاد می‌زنم و می‌گویم که نباید هزینه‌ها بر اساس روال‌های غیرقانونی باشد گفت: با این حال می‌بینیم که آقایی می‌رود مصاحبه می‌کند و می‌گوید که ۱۰ میلیارد هزینه شده واجد اعتبار است و حالا برای اقداماتی که انجام داده‌اند پیشنهاد آوردند. در حالیکه برای این هزینه‌ها قبلا اعدادی در نظر گرفته شده بود و در قالب لایحه بودجه به شورا آمده و تصویب شده بود اما بر خلاف این رویه برخی از افراد هزینه می‌کنند و حالا برای قانونی شدن اقدامات‌شان اصلاحیه آوردند.

وی با بیان اینکه ۷۶۰ میلیارد تومان اصلاحیه آورده شده و این عدد حدود پنج درصد هزینه کرد بودجه است، گفت: برخی مدیران اول اقدام غیرقانونی می‌کنند و حالا در صدد اخذ مجوز و قانونی کردن اقدامات‌شان هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از اصلاحیه درخواست برای افزایش حقوق و مزایا است، گفت: به چه حقی این کار را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از این هزینه‌ها با حذف بودجه افزایش توسعه تملک دارایی باغ کتاب تهران است، گفت: من خواهان حذف افزایش بودجه پروژه باغ کتاب تهران هستم و از سویی دیگر می‌خواهم که مجددا اسناد هزینه‌ها و اسناد مثبته رسیدگی شود.

حبیب زاده با بیان اینکه با توجه به اطلاعات به دست آمده و بررسی هزینه‌ها به نظر می‌رسد اسناد ارائه شده صحیح نیست، گفت: در مورد هزینه‌های صورت گرفته در پروژه توسعه باغ کتاب تهران تردیدهای جدی وجود دارد.

همچنین شهربانو امانی در واکنش به اصلاحیه بودجه روابط عمومی شهرداری گفت: روابط عمومی قبلی باید در مورد کتاب‌هایی که در خصوص مدیریت جهادی چاپ کرده و شوهای افتتاحیه توضیح دهد. چرا که هزینه‌ها چهار برابر شده و این شبهه انتخاباتی دارد.

وی با بیان اینکه دو میلیارد تومان پول آش نذری داده شده، گفت: این مسائل مربوط به دوران نجفی نیست و نباید به اسم نجفی نوشته شود.

در ادامه پندار مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری در توضیح اصلاحیه بودجه گفت: ۵۰۰۰ نفر نیرو از نیروهای خدمات شهری تبدیل وضعیت داده و قراردادشان رسمی شده است و بار مالی پیش بینی شده در این زمینه درست نبوده است.

وی افزود: به طور متوسط حقوق‌ها در هر سال هشت درصد افزایش می‌یابد. اما بر اساس مصوبه هیات وزیران حقوق امسال ۱۰ درصد افزایش یافته که این مسئله نیز سبب افزایش بار مالی شده است.

در ادامه حجت میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در دفاع از اصلاحیه بودجه روابط عمومی گفت: زمانی که ما پای کار آمدیم همه اعتبارات روابط عمومی خرج شده بود و در شش ماهه دوم روابط عمومی حتی یک ریال هم اعتبار نداشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بودجه روابط عمومی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان بوده اما سال گذشته به دلیل اختلاف رئیس کمیسیون بودجه و مدیر روابط عمومی شهرداری این اعتبارات نصف شده بود، گفت: بودجه نیز از محل اسناد ۹۵ هزینه شده بود و زمانی که روابط عمومی تحویل تیم جدید شد اعتباری نداشت.

وی در خصوص هزینه کرد ۲۰۰ میلیاردی برای شهر آفتاب نیز گفت: در دوره قبل قرار بود شهر آفتاب بابت بدهی‌ها به بانک شهر داده شود و به همین دلیل ردیف بودجه نداشت اما در دوره مدیریت جدید مقرر شد که این سرمایه برای شهر بماند و به همین دلیل هزینه‌هایی برای آن انجام شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا کلیات این اصلاحیه به تصویب رسید و اعضای شورای شهر اصلاحیه ۷۳۰ میلیارد تومان از اصلاحیه ۷۶۰ میلیارد تومانی را به تصویب رساندند و ۳۰ میلیارد تومان از این اصلاحیه به دلیل اختلاف نظر بدون مصوبه شورا باقی ماند که در تفریغ بودجه به عنوان هزینه فاقد مطرح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha