• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97020503300
  • خبرنگار : 71430

خالد القدومی: درحال بررسی پاسخ به ترور البطش هستیم/ اسرائیل باید بفهمد اشتباه بزرگی مرتکب شده

خالد القدومی: درحال بررسی پاسخ به ترور البطش هستیم/ اسرائیل باید بفهمد اشتباه بزرگی مرتکب شده

نماینده حماس در ایران با اشاره به ترور فادی البطش، گفت: مقاومت در حال بررسی شیوه پاسخ به این جنایت است و این بار رژیم صهیونیستی باید بفهمد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

به گزارش ایسنا، خالد القدومی، نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با شبکه فلسطین الیوم به مساله ترور فادی البطش، دانشمند فلسطینی مقیم مالزی پرداخت و گفت: دکتر فادی انسانی فرهنگی بود و علمی که داشت علمِ در خدمت انسان بود؛ برای اینکه بدانیم چه کسی او را ترور کرد باید ببینم که این علم به چه کسی آسیب می‌رساند، یقینا آن طرف باید دشمن انسانیت باشد و اکنون دشمن واقعی انسانیت در منطقه ما رژیم صهیونیستی است.

او ادامه داد: تحقیقات در باره ترور دکتر فادی ادامه دارد و اطمینان داریم برادرانمان در مالزی به مدارکی دست می‌یابند. اما همه چیز دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت است.

نماینده حماس در تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در باره این موضوع و به طور کلی در تعامل با جنایات رژیم صهیونیستی با سه مساله مواجه هستیم. اولا اینکه ما به عنوان ملت فلسطین مقابل دشمنی جنایت کار قرار داریم که نه به قوانین انسانی پایبند است و نه حدود و مرزها و قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کنند. این رژیم اصلا طرف مقابل را به حساب نمی‌آورند. در سال 1994 زمانی که مسلمانان در حرم ابراهیمی قتل عام شدند، اروپایی‌ها تلاش کردند که در این موضوع دخالت کنند تیمی تحقیقاتی بفرستند و مانع قتل غیرنظامیان شوند، طرفی که از این روند ممانعت کرد اسرائیل بود.

او ادامه داد: مشکل دوم این است که اسرائیل هر بار جنایتی انجام می‌دهد با هیچ عقوبت و بازخواستی مواجه نمی‌شود. جامعه جهانی هیچ بازخواستی نمی‌کند و مقاومت هم ملزم به اقدامات مدنی شده این مساله باید متوقف شود. ما در مقاومت در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌شود دست رژیم صهیونیستی را قطع کرد که دیگر چنین اقداماتی تکرار نشود و هر دفعه یک عالم فلسطینی را شکار نکند.

قدومی گفت: مساله سوم این است که جامعه جهانی باید موضعی روشن در پیش گیرد که یک موضع انسانی علیه اسرائیل باشد. تاکنون این چنین پیامی از سوی جامعه جهانی به اسرائیل داده نشده است. همین امسال رونن برگمن، روزنامه نگار اسرائیل کتابی را با اشراف و نظارت سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی منتشر کرد که حکایت‌گر 2700 ترور هدفمند توسط عوامل این رژیم است. این چیزی نیست که من یا فلسطینی‌ها بگویند؛ مطلبی است که خود آنها اقرار کرده‌اند. بیشتر کسانی هم که ترور شده‌اند علمای عرب و مسلمان بوده‌اند و تعداد بسیاری از آنها خارج از فلسطین ترور شده‌اند. اسرائیل تاکید می‌کند که در جنگ با ماست و باید بفهمد که مقاومت اجازه تکرار چنین اقداماتی را نخواهد داد. این‌بار اسرائیل باید بفهمد که اشتباه کرده و اشتباه بزرگی هم مرتکب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha