• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97022916004
  • خبرنگار : 71415

مانور بمب‌افکن‌های چین در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی

مانور بمب‌افکن‌های چین در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی

ارتش چین اعلام کرد چندین فروند بمب‌افکن خود را در چارچوب یک رزمایش در دریای چین جنوبی، در جزایر مصنوعی این منطقه مورد مناقشه فرود آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین فروند بمب‌افکن از انواع مختلف اعم از بمب‌افکن راهبردی دوربرد و مجهز به سلاح هسته‌ای H-6K اقدام به تمرین فرود و برخاست در فرودگاهی در یکی از جزایر در دریای چین جنوبی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: یک واحد از نیروی هوایی ارتش چین اخیرا به سازمان‌دهی چندین بمب‌افکن نظیر مدل H-6K به منظور اجرای مانورهای تمرینی فرود و برخاست در جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی در راستای تقویت قابلیت ما برای پوشش کل منطقه و اجرای حمله در هر زمان و در تمامی مسیرها، اقدام کرده است.

این بیانیه تصریح کرد، خلبان یک بمب‌افکن H-6K اقدام به تمرین حمله به هدف تعیین شده در دریا و همچنین فرود و پرواز در یک فرودگاه در این منطقه کرد و این رزمایش را آماده شدن "در غرب اقیانوس آرام و همچنین نبرد برای دریای چین جنوبی" توصیف کرد.

این بیانیه که در حساب اینترنتی نیروی هوایی چین در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی این کشور منتشر شد اشاره به مکان دقیق انجام این مانور نداشت.

این در حالی است که آمریکا نیز ناوهای جنگی خود را به مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی اعزام کرده تا ادعاهای ارضی چین بر این منطقه را به چالش بکشد.

آب‌های دریای چین جنوبی یکی از مسیرهای مهم کشتی‌رانی جهانی محسوب می‌شود و در عین حال این منطقه در بردارنده ذخایر چشمگیر نفت و گاز طبیعی است.

سرهنگ کریستفر لوگان، سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا همچنان به آزاد بودن و باز بودن هند–اقیانوسیه متعهد است.

او خاطر نشان کرد: ما پیش از این چنین گزارش‌هایی را دیده‌ایم و تداوم نظامی سازی مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی از سوی چین تنها به نفع افزایش تنش‌ها و بی ثباتی در منطقه خواهند بود.

بیانیه نیروی هوایی چین به نقل از وانگ مینگ لیانگ، یک کارشناس امور نظامی ذکر کرد که تمرین‌های فرود و برخاست هواپیماها در دریای چین جنوبی به نیروی هوایی کمک می‌کند تا قابلیت‌های رزمی خود را به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی دریایی تقویت کند.

پیشتر واشنگتن به پکن هشدار داده بود که از بابت تداوم نظامی سازی دریای چین جنوبی با "تبعات" نامشخص روبرو خواهد شد و این موضوع را با دولت چین در میان گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha