• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97030603011
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله سبحانی:آیین اسلام آیین تندی و خشونت نیست

آیت‌الله سبحانی:آیین اسلام آیین تندی و خشونت نیست

مرجع تقلید تشیع گفت: صهیونیست‌ها کسانی هستند که مسلمانان را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و قطعا باید از آنها تبری بجوییم و به هیچ وجه و شکلی نباید صهیونیست‌ها را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره توبه با بیان اینکه اسلام با بت‌پرستی به دلیل ذلیلانه بودن این اعتقادات مخالف است، اظهار کرد: خداوند در سوره برائت می‌فرماید که مسلمانان واقعی همراهی جز خداوند و رسول و دوستان رسول ندارند.در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا دولت‌های اسلامی می‌توانند با کشورهای کافر هم ارتباط سیاسی داشته باشند؟ در اینجا باید به آیات دیگر رجوع کرد.رابطه تجاری و سیاسی و فرهنگی و... باید به این آیه قرآن در سوره ممتحنه رجوع کرد که در آن بیان شده است که دولت‌های کافر دوگونه هستند؛ اگر شما را از خانه بیرون نکردند و ستم نکردند می‌توانید با آنها ارتباط داشته باشید.

وی صهیونیسم را مصداق این آیه دانست و افزود: آنها کسانی هستند که مسلمانان را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و قطعا باید از آنها تبری بجوییم و به هیچ شکل نباید آنها را به رسمیت بشناسیم.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این که آیین اسلام آیین تندی و خشونت نیست بلکه دین رحمت است، تصریح کرد: متاسفانه برخی دولت‌های اسلامی به شکل آشکارا و نهان با صهیونیست‌ها ارتباط دارند.

وی در تفسیر آیه 17 سوره برائت نیز گفت: خداوند بیان می‌کند که مشرکان چنین حقی ندارند که مساجد خدا را تعمیر کنند؛ مسجد برای عبادت خدا است و آنها در درون خود به خداوند شرک می‌ورزند و اگر در دنیا مساجد بسیار بسازند ذره‌ای سود نخواهند برد.

مرجع تقلید تشیع با بیان که خداوند در آیه 18 و پس از سلب حق ساخت مسجد این حق را به مومنان داد، گفت: افرادی که برای رضای خدا این کار را انجام می‌دهند و امور الهی از جمله نماز و زکات برپا می‌دارند کسانی هستند که می‌توانند اقدام به ساخت مسجد کنند.

وی خاطرنشان کرد:مساله ترس از خدا یکی از موضوعات دیگری است که در این آیه مطرح شده است. منظور خدا ترس طبیعی نیست بلکه خشیت دینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha