• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97032311153
  • منبع : وزارت تعاون،کار، و رفاه اجتماعی

دیدار وزیر کار با سه عضو کابینه دولت با محوریت همکاری‌های مشترک در حوزه اشتغال

وزیر کار با وزیر ارتباطات، معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی با محوریت همکاری‌های مشترک در حوزه اشتغال دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پس از نشست هیات دولت با محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - ، سورنا ستاری - معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری و علی‌اصغر مونسان- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت همکاری‌های مشترک در حوزه اشتغال دیدار کرد.

براین اساس موضوع نشست با جهرمی، زیرساخت و توسعه اشتغال درحوزه IT با تاکید بر تولید محتوا است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات گفت: با وزارتخانه ارتباطات درباره رفع موانع بیمه‌ای استارت‌آپ‌ها تفاهم کردیم و قرار شد تمام موارد بیمه‌ای چون نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت‌های بیمه‌ای در این تفاهم نامه گنجانده شود و هماهنگی برای رفع موانع این نوع از کسب و کارهای نوپا صورت گیرد.

ربیعی در مورد آخرین وضعیت حل مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای نوپا گفت: موانع درحال برطرف شدن است اما چون کار جدیدی است و کارهای جدید معمولا با ساختارهای اجرایی موجود همخوانی ندارند از این رو باید در روش اجرا هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

وی با اشاره به حل مشکلات بیمه‌ای کسب و کارهای نو افزود: در این تفاهمنامه مواردی چون نحوه رسیدگی، مشوق ها و معافیت های بیمه ای مشخص می شود تا بعد از امضا برای رفع موانع بیمه‌ای کسب و کارهای نوپا اقدام صورت گیرد.

ربیعی در مورد حل مشکلات مالیاتی نیز اظهار کرد: باتوجه به توافق این دو وزارتخانه باید از طریق مجلس یا دولت شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کارها گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

همچنین محور گفت‌وگو با ستاری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال است. توسعه اشتغال در بخش گردشگردی و صنایع دستی نیز محور نشست با مونسان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha