• یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97040301619
  • خبرنگار : 71062

دیدار مدیرکل بنیاد شهید تهران با یک جانباز و یک خانواده شهید دفاع‌مقدس

دیدار مدیرکل بنیاد شهید تهران با یک جانباز و یک خانواده شهید دفاع‌مقدس

نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با علیرضا مختاری جانباز 70 درصد بصیر و خانواده شهید «جهانشاه کریمیان» دیدار کردند.در این دیدارها،وزیر بهداشت و رئیس دادگستری تهران نیز حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه انجام شد، نصیری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: حادثه تروریستی هفتم تیرماه سند دیگری از قربانی بودن ایران اسلامی در برابر خشونت و ترور است و منافقین کوردل و ایادی استکبار یکی از اندیشمندان بزرگ این انقلاب را به همراه 72 تن از یارانش به شهادت رساندند غافل از اینکه شهادت یاران دیرین انقلاب تدوام بخش مسیری شد که به وسیله آنان آغاز شده بود.

در ادامه جانباز علیرضا مختاری با قدردانی از توجه مسئولان به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان درباره چگونگی حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل اظهار داشت: از پایگاه ابوذر به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام و در 12 اسفندماه سال 65 به همراه گردان مقداد در منطقه عملیاتی شلمچه حضور داشتم که بر اثر اصابت ترکش مجروح و از ناحیه دو چشم نابینا شدم.

وی با اشاره به رهبری امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس گفت: حضرت امام در زمانی فرمودند جانبازان رهبران این انقلاب هستند و دید مردم نیز به ما همین‌گونه است و فکر می‌کنند ایثارگران هر کاری که برای تداوم این نظام لازم باشد می‌توانند انجام دهند.

مختاری حضور جانبازان در انجام اموری که به حل مشکلات مردم کمک می‌کند را مثمر ثمر دانست و افزود: جانبازان و همه ایثارگران حفاظت از نظام و دفاع از انقلاب را وظیفه خود می‌دانند و به فرموده آقا آتش به اختیار هستند.

رئیس دادگستری تهران نیز با تاکید بر تکریم ایثارگران در جامعه گفت: تکریم،تقدیر و حفظ شان جانبازان باید مورد توجه همه آحاد به ویژه مسئولان باشد و ساختارهای سازمانی معیوب و قوانین موجود باید در راستای تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان اصلاح شود.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با خانواده شهید «جهانشاه کریمیان» دیدار کرد.
همچنین سید حسن قاضی هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی نادر نصیری،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و نورعلی قربانی

رئیس بنیاد منطقه سه با حضور در منزل شهید جهانشاه کریمیان، با خانواده این شهید دیدار کرد.

در این دیدار وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با اهدای لوح از فاطمه سعیدخمس همسر این شهید گرانقدر تقدیر کرد.
کریمیان همرزم شهید چمران در جنگ‌های نامنظم بود.

وی پس از شهادت دکتر چمران با نیروهای بسیج عازم جبهه‌های عملیاتی جنوب کشور شد و سرانجام در 10 اردیبهشت ماه 1361 در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha