• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97052010565
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله اعرافی:

تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و حوزه علمیه جدی گرفته شود

تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و حوزه علمیه جدی گرفته شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: از مسائلی که در اندیشه اسلامی خیلی موردتوجه است، کرامت و شخصیت افراد است و باید در کنار تأمین معیشت مددجویان به معنویت آن‌ها هم توجه کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور با تأکید بر اینکه باید اجرای تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و حوزه علمیه جدی گرفته شود گفت: اگر مفاهیم تفاهم نامه به‌صورت کلان در متن برنامه‌های کمیته امداد و حوزه علمیه قرار گیرد در پنج سال آینده نتایج خوبی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه برای تعمیق و روح بخشی به فعالیت‌های امدادی و دمیدن روح فرهنگی در آن‌ها تولید فکری، نظری و معرفتی لازم است، گفت: نظام امداد در اندیشه اسلامی ساختار مشخصی دارد و منعکس شدن این ساختار فکری در شالوده همه برنامه‌ها به یک کار مطالعاتی میدانی، پایه‌ای و کاربردی،مستمر و بنیادی به همراه ارزیابی و آسیب‌شناسی نیاز دارد.

وی افزود: فرآیند تحقق اندیشه عمیق و جامع اسلامی با پرورش نیروهای راه گشا و اصیل محقق می‌شود که ساز و کار آن را باید کمیته امداد پیش‌بینی و ارائه کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: از مسائلی که در اندیشه اسلامی خیلی موردتوجه است، کرامت و شخصیت افراد است و باید در کنار تأمین معیشت مددجویان به معنویت آن‌ها هم توجه کرد.

وی تربیت افراد را با محورهای فرهنگی و اخلاقی کار دشواری برشمرد و تأکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد طوری طراحی و اجرا شود که دانش‌آموزان، دانشجویان و مددجویان حس نکنند که به‌ اجبار در این امور شرکت می‌کنند، بلکه با جذابیت‌های پیش‌بینی‌شده باید آن‌ها را جذب کرد.

آیت‌الله اعرافی شناسایی، کشف و پرورش استعدادها و سرمایه‌های نهانی که در طبقات محروم جامعه قرار دادند را یک رسالت و وظیفه دانست و گفت: با کشف این استعدادها می‌توان دانشمندان و هنرمندان بزرگ کشور را کشف و درنهایت نخبه پروری کرد.

وی نظام مشاوره‌ای کمیته امداد را در آسیب‌زدایی از جامعه مؤثر برشمرد و گفت: باید یک نظام مشاوره‌ای دقیق و جامع برای همه موضوعات موردنیاز طراحی و اجرا شود و در این خصوص حوزه علمیه آماده همکاری با کمیته امداد است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد گزارشی از مشروح فعالیت‌های فرهنگی این نهاد طی سال گذشته در حوزه‌های آموزش، اردوهای زیارتی و تفریحی و برگزاری مسابقات مختلف و مسابقات قرآنی و مشاوره مددجویان ارائه کرد و خواستار تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه و کمیته امداد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha