• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97061206114
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ارائه 470 مقاله در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران

ارائه 470 مقاله در بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران

بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران به منظور ارائه‌ دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه‌ شیمی تجزیه با ارائه 470 مقاله در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین ناصری، دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه در تبریز اظهار کرد: این سمینار با همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال برگزاری است، همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) از این سمینار حمایت می‌کنند. 

وی با اشاره به محورهای این سمینار، گفت: الکتروشیمی تجزیه‌ای، اسپکتروسکوپی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی، شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماندها، شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی و آنالیز ترکیبات طبیعی از جمله محورهای مورد بررسی در این سمینار است. 

ناصری در خصوص اهداف برگزاری این سمینار، عنوان کرد: فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه‌ دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه‌ شیمی تجزیه و کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری اهداف برگزاری این سمینار است.

وی از ارسال 490 مقاله به دبیرخانه‌ سمینار شیمی تجزیه ایران خبر داد و افزود: 120 داور از سراسر کشور این مقالات را داوری کردند که 470 مقاله پذیرفته شده است و در سه قالب سخنرانی، پوستر و PFP که ترکیبی از ارائه‌ پوستر و سخنرانی کوتاه است، ارائه می‌شوند، همچنین مقالات برگزیده در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ خواهند شد.

دبیر این همایش در خصوص برنامه‌های جانبی این سمینار، افزود: به مناسبت هفتادمین سالگرد دانشگاه تبریز، ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده و همچنین کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی در طی روزهای برگزاری سمینار دایر هستند. 

وی همچنین از حضور اساتید خارجی و داخلی از کشورهای اسپانیا و ایتالیا خبر داد. 

بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران، از امروز  12 شهریورماه جاری به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد و تا 14 شهریورماه ادامه دارد.

گفتنی است، دوره‌های دوم و نهم این سمینار نیز در سال‌های 1369 و 1378 در دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha