• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97070402597
  • خبرنگار : 71496

سند سیاسی رژیم صهیونیستی علیه آنروا و آوارگان فلسطینی

سند سیاسی رژیم صهیونیستی علیه آنروا و آوارگان فلسطینی

یک روزنامه عبری زبان از تنظیم سندی سیاسی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی علیه آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) و پناهجویان فلسطینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" فاش کرد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چند روز قبل سند سیاسی را تنظیم کرده است که حاوی یک سری استدلال‌ها برای لغو مساله آوارگان فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی در این سند وجود بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی را انکار می‌کند، در حالی که این یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات با فلسطینی‌ها است.

همچنین در این سند برای اولین بار ادعا شده که تعریف گسترده آوارگان فلسطینی تعریفی دروغین بوده و ستمی را در حق آوارگان واقعی جهان روا می‌دارد‍!

در این سند آمده است، آوارگانی که در اردن زندگی می‌کنند، باید در این کشور ماندگار شوند.

در سند مذکور تاکید شده است، آنروا به جای ارائه کمک‌های اجتماعی با مبالغه در تعداد آوارگان دروغین درگیری‌ها را تشدید کرده و از حق وجودی اسرائیل می‌کاهد، علاوه بر این آنروا با حماس نیز روابطی دارد.

در ادامه سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ادعا شده، آنروا به وضعیت آوارگان ادامه داده و به درگیری‌ها دامن می‌زند.

همچنین در این سند ادعا شده، تعداد اندکی از فلسطینی‌ها در تعریف قانونی آوارگان قرار می‌گیرند و تنها چند هزار تن از مجموع ۵.۳ میلیون آواره ثبت شده در آنروا واقعا آواره هستند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد، آنروا با افزایش تعداد آوارگان ثبت شده از خواسته "حق بازگشت" که تعبیری لطیف برای نابودی اسرائیل است، حفاظت می‌کند.

این سند می‌گوید، حق بازگشت ذکر شده در قطعنامه شماره ۱۹۴ سازمان ملل همانند سایر قطعنامه‌های مجمع عمومی است که از صلاحیت قانونی برخوردار نیستند.

این وزارتخانه در پاسخ به بیانیه احتمالی کشورهای غربی درباره آنروا اعلام کرد، به دلیل اکثریت خودجوش سازمان ملل، کشورهایی که در این زمینه جدی هستند، گام‌هایی را برای اصلاح آنروا اتخاذ خواهند کرد، کشورهای غربی نمی‌توانند پشت مجمع عمومی سازمان ملل پنهان شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha