• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97071508546
  • خبرنگار : 71544

«روح این آثار به زندگی امروز نزدیک است»

توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک

توضیحات آهنگساز آلبوم جدید سینا سرلک

یک آهنگساز که به تازگی آلبومی را با صدای سینا سرلک منتشر کرده می‌گوید: با وجود اینکه در این آثار به سراغ اشعار کلاسیک رفته‌ام اما روح این آثار به زندگی امروز نزدیک است.

انوش جهانشاهی ـ نوازنده و آهنگساز ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره آلبوم «مجنون زمانه» با بیان اینکه او و سینا سرلک هر دو با فاصله چند سال از اثر قبلی، این آلبوم جدید را منتشر کردند، گفت: اشعاری که در آهنگسازی این اثر استفاده کردم بیشتر از مولانا و در کنار آن اشعار نظامی، عبدالرحمن جامی، فروغی بسطامی و ... است. 

جهانشاهی ادامه داد: در انتخاب این اشعار تلاش کرده‌ام، اشعار روح و حال و هوای امروزی داشته باشند و در ضمن این آثار از پویایی و انرژی لازم در ملودی و تنظیم برخوردار باشند. همچنین در آهنگسازی این مجموعه ضمن بکارگیری همه سازهای ملی ایرانی، هم از فنون و تکنیک‌های موسیقی چندصدایی و هم مونوفونی در بخش‌های مقتضی استفاده کرده‌ام.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر  بسیار کمتر از گذشته در کنسرت ها و آلبوم های موسیقی ایرانی «آواز» اجرا می‌شود، گفت: در این آلبوم موسیقی به تناسب از تصنیف و ترانه، قطعات زیبا و جذاب بی کلام و نیز آواز ارائه شده است و بنابراین هم برای مخاطب عام و هم اهل فن جذابیت خواهد داشت.

این آهنگساز ادامه داد: ارکستر سازهای ایرانی در این مجموعه متشکل از بهترین و نامدارترین نوازنده‌ها است. تار و سه تار توسط اینجانب، کمانچه توسط سینا جهان آبادی، نی توسط پاشا هنجنی و سنتور، عود، بم‌تار و سازهای کوبه‌ای همگی توسط نوازنده‌های باتجربه اجرا و ضبط شده‌اند تا اثری فاخر و در عین حال جذاب برای شنوندگان موسیقی ایرانی فراهم شود.

آلبوم موسیقی «مجنون زمانه» شامل هفت آهنگ باکلام تصنیف و آواز و دو آهنگ بی‌کلام به نام‌های باز آمدم، آواز چهارگاه، مجنون زمانه، حلقه ی رندان، من نه منم، آواز همایون، چه کنم!؟، آوای کجاوه و ما ز بالاییم است. در قطعات باکلام از سروده‌های شاعران کهن مثل مولانا، فروغی بسطامی، وحشی بافقی، جامی و نظامی بهره گرفته شده است. همچنین از نوازندگان این اثر می‌توان به انوش جهانشاهی، سینا جهان‌آبادی، پاشا هنجنی، روشنک نوری، مجید عسگری و محسن علیزادگان اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha