• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97082813940
  • خبرنگار : 71424

رایزنی برای 5 ساله شدن هنرستان‌ها در سال آتی

رایزنی برای 5 ساله شدن هنرستان‌ها در سال آتی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از رایزنی برای اجرای قانون کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای‌ها خبر داد و گفت: تعاملات مربوطه در حال انجام است و امیدواریم سال آینده به سرانجام برسد.

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیوسته شدن دوره کاردانی برای شاخه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اجرای برنامه کاردانی پیوسته در شاخه فنی و حرفه‌ای از الزامات  و جزو قوانین کشور است.

وی افزود: در حال رایزنی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم تا هنرجویان ما در مقطع متوسطه دوم در شاخه فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های خوبی برای کاردانی پیوسته داشته باشند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصد داریم از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم گفت: اجرای این برنامه کمک می‌کند تا گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد و جریان پیوسته‌ای میان هنرستان و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برقرار شود.

عمادی درباره زمان پنج ساله شدن دوره تکنسینی فنی عنوان کرد: تعاملات مربوطه در حال انجام است و امیدواریم سال آینده به سرانجام برسد و زمینه‌های اجرایی لازم فراهم شود. ما خواهان آن هستیم  که تمام هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای بتوانند مستقیما وارد دانشگاه شده و تکنسین شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۰۴:۵۱

با تشکر از اقای عمادی عالی ترین خدمت را با این برنامه برای جوانان انجام میدهند. زیرا دراین 5 سال آموزش فنی تخصصی و کاربردی به نحو عالی و پرمایه کیفی خواهد بود. بازار کار خوبی برای فعالیت های صنعتی درست خواهد شد.کار فوق العاده ای در بخش اموزش داره شکل میگیره. در واقع نوعی انقلاب آموزشی برای جوانان درقالب آموزش و پرورش ما هستش .یعنی رشد جوانان در جهت خود اتکایی صنعتی کشور ماکیفی تر میشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۶ ۱۱:۲۶

طرح بسیار خوبیه من خودم کاردانی رو در اموزشکده ها گذرانده واقعا کیفیت اموزش مهارتی در این مراکز بالاست من هم اکنون دانشجوی دکتری هستم ولی دروس عملی که در هنرستان و اموزشکده یاد گرفتم واقعا بهم کمک کرده در حوزه کاری ام