• شنبه / ۱ دی ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97100100019
  • خبرنگار : 71429

به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء

حمیدرضا باقری درمنی به دار آویخته شد

حمیدرضا باقری درمنی به دار آویخته شد

بامداد روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱ حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم شده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده حمیدرضا باقری درمنی و مرتبطین وی که مشتمل بر ۱۵۶ جلد و بیش از ۲۵ هزار برگ می‌باشد، با شکایت شرکت پالایش نفت جی، بانک ملی، بانک گردشگری، صرافی اقتصاد نوین و سامان مجد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی شده است.

محکوم‌علیه باقری درمنی در سالیان متمادی با تشکیل باند، به اقدامات مجرمانه‌ای دست زده است و با اعمال متقلبانه، جعل، تبانی، پرداخت رشوه به کارکنان چند دستگاه و تشکیل شرکت‌های صوری و کاغذی متعدد از جمله شرکت قائم کوثر، شرکت محمد بازرگانی شایان، شرکت پرشین به‌گستر، شرکت شکوه آبیده و شرکت آریا برج هرم از شکات فوق جمعاً ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۷۴۰/ ۷۸۱/ ۱۰ ریال معادل یک هزار و هفتاد و هشت میلیارد و یکصد و هفتاد و چهار میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.

در رسیدگی به پرونده مشخص شد از ۴۷ سند جعلی برای اخذ ضمانت‌نامه بانکی و یا ترهین معامله و ۳۶ فقره ضمانت‌نامه جعلی و ۱۰۲ فقره ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، ۳۳ فقره چک‌های مخدوش با مبالغ سنگین و جعل در اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور استفاده کرده است.

آقای باقری درمنی با همدستی مرتبطین خود و با پرداخت رشوه و تبانی با کارشناسان، املاک را به چند برابر قیمت واقعی ارزش‌گذاری و به بانک ارائه می‌داد، از جمله ملکی که حدود ۴۰۰ میلیارد ریال ارزش داشته با پرداخت رشوه و تبانی به ۱۲۶۹ میلیارد ریال ارزش‌گذاری و در رهن شرکت نفت جی قرار داد.

باقری درمنی برای اخذ تسهیلات از بانک نیز متوسل به جعل اسناد شده و با اسناد ملکی جعل شده که از جمله با سند جعلی از بانک گردشگری مبلغ ۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تسهیلات گرفته است.

بازپرس دادسرای تهران پس از تحقیقات مفصل، جمع‌آوری اسناد و مدارک مثبته جرم در خصوص باقری درمنی به عنوان سرشبکه و سایر اعضاء باند و شبکه به استناد ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و به عنوان مفسد فی‌الارض نظر به جلب دادرسی و معاون دادستان و سرپرست دادسرای اقتصادی با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال می‌نماید.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با دقت در ۹ جلسه چند ساعته و با حضور متهم، وکلا، و نماینده دادستان رسیدگی و پس از ختم رسیدگی طبق قانون، آقای حمیدرضا باقری درمنی را به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام و رد مال به مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۷۴۰/ ۷۸۱/ ۱۰ ریال معادل یک هزار و هفتاد و هشت میلیارد و یکصد و هفتاد و چهار میلیون تومان محکوم نموده است. با اعتراض وکیل محکوم‌علیه و در مهلت مقرر (۲۰ روز) پرونده به دیوانعالی کشور ارسال می‌گردد و دیوانعالی کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۸/۱۳ رأی صادره از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران را تایید و ابرام نموده است.

حمیدرضا باقری درمنی قبل از این نیز دارای دو سابقه محکومیت کیفری به شرح زیر بوده است:

۱- در سال ۱۳۸۵ به جرم قاچاق به ضبط کالا و مبلغ ۱۱/۷۳۱/۰۶۰/۰۳۰ ریال جزای نقدی محکوم گردیده است.

۲- در سال ۱۳۸۸ با شکایت بانک مرکزی، بانک سپه، بانک کشاورزی و بانک ملی در خصوص اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ ۹/۸۸۸/۲۱۷ دلار و ۹۸۰/۹۳۵/۴۷۱/۳۰۵ به سیزده ماه حبس و رد مال در حق شکات محکوم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۰۸:۴۶

اونیکه بدار باید آویخته شوند یک عده که در بدنه دولت دارن مردم رو زجرکش میکنن هست . امثال ... اختلاسگران و رانت‌خواران و نجومی بگیران واقعا مردم بدرد بدی گرفتار شدند . اگه جرات داری نشر بده.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۴

نتیجه رای کنسرتیه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۰۹:۱۶

رشوه بگيران هم که به ايشان در کلاه برداري ها کمک کرده اند اعدام کنيد تا درس عبرت شود !

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۵

دم قوه قضاییه گرم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۷:۰۴

پس این همه پول چه میشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۰:۱۷

من عامی اگر یه بار وام بگیرم و پس ندم در تموم بانکها میرم در لیست سیاه ولی امثال این آقا که هزاران نفر هم هستن چندین بار هم بدهکار بانک بشن باز از یه جای دیگه میلیاردی میدزدن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۰:۲۷

وقتی بستر فساد فراهمه از این دست آدمها زیاد پیدا میشن اینم آخریش نیست . بستر سازان فساد رو بگیرین .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۲:۳۸

جرم رشوه گیر بسیار بزرگتر از رشوه دهنده است وقتی کسانی رشوه دریافت کنند این جرم خانمان سوز کماکان ادامه خواهد داشت.در ارتباط نا مشروع اگر زنان عفیف باشند البته هیچ مردی به آسانی قادر به شکستن حرمت نوامیس دیگران نخواهد بود.رشوه خور هم مانند زنی است که زنا می دهد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۳:۰۷

ببخشید چرا مردان عفیف نیستند .همش باید زن خودشو کنترل کنه .چرا مردا کنترل شدنی نیستند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۳:۱۷

یک سوال ساده: این افراد بدون کمک مدیران دولتی نمی توانند اینطور اختلاس کنند. پس چرا تابحال یک مسئول دولتی اعدام نشده است؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۵

که شده است

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۴:۰۸

فقط معلول رانبینیم علت رادریابیم وساختارهارادرست کنیم تاچنین آدمهایی ظهور در عرصه کشور نکنند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۵

سلام درمنی اعدام شد رسانه ای کنین چقد ازش پس گرفتین یا همه رو برد شفاف سازی کنید دیگه همدستاش ام معرفی کنین خودش تنها که نبوده

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۷:۰۶

خواستن زودتر خفه اش کنن تا آمار اربابهاش لو نره

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۸:۵۸

بعضیها مثل گربه اند از هرجا بیفتند چار دست وپا میان زمین. اگه اعدامش نکنن یه جور متهم میشن اگه اعدام کنن یه حرف دیگه میزنن.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۴:۳۴

چند تا از این ریز و درشتاش رو هم اعدام کنید برای دیگران هم درس عبرت میشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۵:۳۳

اگر یک ریزه فهم داشت میدونست اعدامش میکنن برای چی اینقدر دست و پا زد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۵:۴۳

اون آقایونی که فکر میکنن خیلی زرنگن و ردپایی یا مدرک و سندی در خصوص دزدیها و اختلاساشون و ... به جا نمیذارن و قانون هم با کاستی هایی که داره نمیتونه باهاشون برخورد کنه، زیاد دلخوش نباشن. آسیاب به نوبت نوبت به اونها هم خواهد رسید به زودی ان‌شاالله

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۶:۱۸

باید باید اون مسئولان بی لیاقتی که فضا رو برای فساد باز گذاشتن زودتر اعدام بشن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۰:۲۹

کسانی که در جامعه اخلال اقتصادی کنن باید محاکمه شود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۹:۰۳

کار از ریشه بایددرست بشه با اعدام دو سه نفر مهره سوخته چیزی درست نخواهد شد به وللاه قسم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۱۹:۲۶

مجرمان یقه سفید که درحاشیه امن موضوع هستند ونهایت سواستفاده را انجام می دهند پس چرا در محاکمات .... عادلانه هیچ اثری ازآنان نیست منطق عقل قبول نمیکند که امثال این مفسدان تنها باشند اگر یکی از این یقه سفیدان اعدام بشوند میشود گفت عدالت اجرا شده ؟؟..

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۵

ایشون نبودن؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۶

ایشون یقه سفید نبود؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۲۱:۴۹

به عنوان یه مخالف اعدام میگم باید کسانی که باعث تورم و گرانی و بیکاری و بی عدالتی در کشور اعدام بشن و قوه قضائیه بدون هیچ مماشات و ترسی از رسانه های بیگانه قاطعانه کار خودش رو انجام بده.چهار تا ازین دزدا رو اعدام کنید ببینم کسی جرات داره بره سمت دزدی یا نه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۲۲:۱۱

از مسئولان بستر ساز یکی رو‌اعدام کنن. اینا که مسخره بازیه. این یکی مرد، یکی دیگه سبز میشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۲۲:۴۵

اموالشو چکارکردن؟ عزیزان من خیلی ها شب گشنه میخوابن به قرآن قسم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۲۲:۵۳

منابع موثق گزارش میکنند که سلطان شکر از ترس مخفی و سلاطین پوشک و موبایل و خودرو ورب گوجه فرنگی به همراه بقیه سلطانها در پی فرار از کشور می باشند و تنها سلاطین .....

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۱ ۲۳:۳۵

اگر خشت اول معمار نهد کج تا ثریا میرود دیوار کج

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۰:۰۷

حالا چه عجله ای بود که به این زودی اعدامش کردند!! اصلا با عقل و منطق جور در نمیاد من بودم با این شخص معامله می کردم. اطلاعات آدم های رشوه گیر و فاسد رو بده.وقتی اطلاعاتش مشخص شد درسته. بعد هم پولهایی که دزدیده بود میگرفتم.بعد اخراجش می کردم خارج کشور برای همیشه هم اینطور مفسدین بیشتری دستگیر می شدند و هم دیگر همه میترسیدند بعدها با مفسد اقتصادی دیگه ای همکاری کنند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۸:۲۳

باقری درمنی خودش به تنهایی نمی توانست ای کاراروکنه کسی که ازبالابااوهمدست بایداعدام میشد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۸:۴۳

اون رشوه گیرها صددرصد کله گنده بودن و گرنه یه کارمند ساده که با تایید رئیس و مقام مافوق وام رو تایید نمی کنه. اون رئیس و روسا خوب در رفتن. در حالی که باید محاکمه و انفصال از خدمت و اعدام میشدن.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۰۹:۰۹

سلام متاسفانه اینها یه حالت مسکن موقت داره که دردی هم دوا نمیکنه. مشکلی اصلی امروز ایران رانت خوارها، قاچاقچی ها ، اختلاسگران و .... هستن. اولا هیچوقت اسم شون لو نمیره. دوما دستگاهی پیدا نمیشه که باهاشون برخورد کنه چون همه با هم مشغول خوردن و تناول بیت المال هستند. کی میخواد کی رو بگیره؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۶

میشه تحریف نکنی؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۱۱:۴۰

چقد ساده اید شما اون مسئول یا آقازاده‌ای که شریکش بوده میگید اعدامش کنن اون خودش پولارو خورده داده اینو هم اعدام کنن تا چند وقت دیگه یه چند هزار میلیارد دیگه ناقابل بالا بکشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۱۴:۱۵

واقعا من هم میخوام بدونم تکلیف این همه پول ویا...که از مفسدین میگیرن چی میشه؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۲ ۱۷:۳۵

باسلام درخت از ریشه کرم داره.وگرنه یه آ دم عادی این کارارو نمی تونه انجام بده.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۰۲:۰۵

باید مسئولین بی لیاقت اعدام بشن.اینکه حقش بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۳ ۰۰:۲۳

باید ده دفه اعدام میشد چی اتیاجی داشت مگه کم داشت لقمه بزرگ دهنه پاره میکنه دهنشو سرویس کرد مرحبا به این قوه قضایی