• پنجشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 97101306976
  • خبرنگار : 71582

همکاری معاونت جوانان و وزارت ارتباطات برای تولید محتوا در فضای مجازی

فضای مجازی

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و وزارت ارتباطات برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محتوا در فضای مجازی خبر داد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و وزارت ارتباطات در حوزه آموزش تولید محتوا در فضای مجازی افزود: عصر جدید، عصر استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و استفاده از توان IT برای بهبود فضای زندگی و گسترش کسب و کارهای مرتبط با تکنولوژی‌های روز است. در وزارت ورزش و جوانان نیز سمن‌های زیادی در حوزه فناوری، IT و فضای مجازی کار می‌کنند.

سالک با بیان اینکه در عین حال باید در نظر داشته باشیم که این موضوعات در کشور نوپا هستند و هنوز تولید محتوای زیادی در سطح کشور صورت نگرفته و خانواده‌ها بیشتر مصرف کننده تولیداتی هستند که از خارج از کشور به دستشان می‌رسد، اظهار کرد: در عین حال این موضوع خطراتی را به همراه دارد و این را نگرانی ایجاد می‌کند که کودکان به عنوان افرادی که تا حد زیادی در معرض تولیدات فضای مجازی قرار دارند، تحت تاثیر اثرات سوء این تولیدات نیز قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات طرح و جشنواره‌ای را آماده کرده تا از ظرفیت بخش‌های مختلف جامعه از جمله سازمان‌های مردم‌نهاد برای تولید محتوا در حوزه کودکان و نوجوانان استفاده کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سمن‌های حوزه جوانان قابلیت‌های خوبی در ارائه محتوای تصویری برای جامعه دارند، بخشی از جشنواره کودک آنلاین به برگزاری کارگاهی برای سمن‌های حوزه جوانان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: در همین راستا هفته گذشته کارگاه کارآفرینی با موضوع تولید سریال‌های اینترنتی برای کودکان و نوجوانان با حضور نمایندگان سمن‌های جوانان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد که جزو نشست‌های مقدماتی برای جشنواره کودک آنلاین بود. این جشنواره یک نهضت تولید محتوا برای کودک و نوجوانان در فضای مجازی محسوب می‌شود.

سالک در ادامه توضیح داد: معتقدیم اگر سمن‌ها بتوانند ایده‌هایشان را تجاری‌سازی کنند و آنها را در فضای نوین کسب و کار و بازار نیز ارائه کنند، این ایده‌ها هم ماندگاری بیشتری دارد و هم درصورتیکه سرمایه‌گذار مناسبی از آن‌ها حمایت کند، می‌توانند بازخورد خوبی در افکار عمومی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات تمهیداتی را فراهم کرده تا از ایده‌های خوب حمایت کند و برای آنها حامی مالی و تهیه کننده اختصاص دهد، گفت: فراهم شدن این ظرفیت فضای خوبی برای فعالان مدنی و ایده پردازان جوان محسوب می‌شود تا ایده‌ها و طرح‌هاشان را در عالم عمل، به یک طرح خوب و کسب و کار قابل قبول تبدیل کنند.

به گفته مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، قرار است این طرح‌ها در کمیته داوری بررسی شده و در صورت تایید به طور ویژه روی آنها سرمایه‌گذاری شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.