• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97102513684
  • خبرنگار : 71516

درخواست سازمان ملل برای افزایش کمک به مصر برای حمایت از پناهجویان

درخواست سازمان ملل برای افزایش کمک به مصر برای حمایت از پناهجویان

هماهنگ کننده امور بشردوستانه و رئیس آژانس آوارگان سازمان ملل خواهان ارائه کمک‌های بیشتر به مصر به عنوان یکی از کشورهای میزبان پناهجویان شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: فیلیپو گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سفرش به قاهره با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و تعداد دیگری از مسؤولان این کشور دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: جامعه جهانی تنها زمانی مصر را به عنوان یکی از کشورهای میزبان پناهجویان به رسمیت شناخت که متوجه مشکل عبور مهاجران غیرقانونی به ویژه آفریقایی‌ها به اروپا از طریق دریای مدیترانه شد.

گراندی گفت: کمک‌های بین‌المللی که برای حمایت از پناهجویان به مصر ارائه می‌شود کافی نیست و با کمک‌هایی که سایر کشورها دریافت می‌کنند قابل مقایسه نیست.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اواخر دسامبر اجرای برنامه کمک به ۱۵۱ هزار و ۱۳۰ آواره در مصر برای فصل زمستان را آغاز کرد. ۱۸ درصد این آوارگان کودک هستند.

گراندی مصر را شریک مهمی برای کمیساریای پناهندگان دانست و گفت: نام ۲۵۰ هزار آواره به صورت رسمی در دفتر کمیساریای سازمان ملل در مصر برای دریافت کمک ثبت شده است درحالی که آمار مقامات مصری نشان می‌دهد که این کشور میزبان پنج میلیون آواره است. این مساله احتمالا به خاطر حضور سودانی‌ها، لیبیایی‌ها، آفریقایی‌ها و اتباع دیگر در این کشور است و به تعریف هر طرف از اصطلاح پناهجو بستگی دارد.

وی گفت: بروکسل به زودی میزبان نشستی برای گردآوری کمک برای آوارگان در سوریه و کشورهای مجاور است. در این راستا ما به پنج میلیارد دلار نیاز داریم.

این مسؤول سازمان ملل درباره موضع این کمیساریا در قبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: سوری‌ها خود تصمیم می‌گیرند که به کشورشان بازگردند یا خیر. ۵۰ هزار سوری در سال ۲۰۱۸ به کشورشان بازگشتند و ۶۰ هزار نیز در سال ۲۰۱۷.

وی درباره اوضاع لیبی گفت: بحران لیبی باید از طریق حل و فصل سیاسی میان گروه‌های این کشور پایان یابد.

گراندی همچنین درباره اوضاع سودان گفت که وی تظاهرات این کشور را پیگیری می‌کند و تأکید دارد که اگر اوضاع وخیم شود احتمالا برخی شهروندان این کشور در داخل و خارج آواره خواهند شد و برخی احتمالا به خاطر روابطی که سودان با مصر دارد به این کشور مهاجرت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که اوضاع در سودان بهبود یابد و با این وضعیت به صورت مسالمت‌آمیز برخورد شود.

مترجم: زینب غلامی

دبیر: زهرا موسوی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۱۷

سلام من یک اتباع افغان هستم میخواستم در باره کمکی که بین الممل به ما کمک مالی می کنه هنوز بدست مان نرسیده این چه وعزشه