• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97122010798
  • منبع : روابط‌عمومی گروه موسیقی

کنسرت عصر جدید در محک برگزار می‌شود

کنسرت عصر جدید در محک برگزار می‌شود

کنسرت «عصر جدید» با محوریت طبیعت و فضا و با تکیه بر سینتی‌سایزر در سالن آمفی تئاتر موسسه خیریه محک اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کنسرت «عصر جدید» قصد دارد تا این سبک را در ایران معرفی کند. در طول اجرای موسیقی در این کنسرت تصاویری از طبیعت و آسمان شب پخش خواهد شد. به علاوه، دو آهنگ ریتمیک با استفاده از سکوئنسر برای دوستداران موسیقی اجرا می‌شود. در این اجرا ۱۰ قطعه از آثار علی محمدی توسط او با سازهای سینتی سایزر و کیبورد اجرا خواهد شد.

محمدی درباره نوع موسیقی‌ای که در کنسرت پیش رو به اجرای آن می‌پردازد، گفت: در اوایل دهه ۷۰ موجی در موسیقی اروپا شکل گرفت که بعدها «الکترونیک» نامیده شد. در سال ۱۹۷۰ ادگار فروزه، مؤسس گروه تنجرین دریم، آلبوم الکترونیک مدیتیشن را منتشر کرد که خبر از تولد موج جدیدی از موسیقی می‌داد و هنوز هم این موج فروکش نکرده است. «تنجرین دریم» تاثیرگذارترین گروه موسیقی الکترونیک بود و آلبوم‌های فراوانی از این آهنگساز خوش‌ذوق منتشر شد. استفاده از سینتی‌سایزر، سکونسر و و کیبورد مهم‌ترین شاخصه این سبک بود. دیگر شاخصه این سبک، استفاده از صداهای آرپج و صداهای فضایی بود.

او ادامه داد: بعد نوبت «ونجلیس» بود؛ ونجلیس دیگر فرد بزرگ در موسیقی الکترونیک و نیوایج بود که هنوز هم زنده است و فعالیت می‌کند. او چندی پیش، از فرانسه مدال افتخار به‌خاطر خلق یک آلبوم با موضوع فضا و ناسا گرفت. «ونجلیس» با خلق آثاری با محوریت فضا، برگ جدیدی را در سبک الکترونیک در دنیا رقم زد. بعد نوبت «ژان میشل ژار» آهنگساز شهیر فرانسوی، رسید که از بقیه مشهورتر است و به‌دلیل برگزاری کنسرت‌های عظیم و میلیونی، بارها نامش در فهرست کتاب گینس به‌عنوان رکورددار پرجمعیت‌ترین کنسرت ثبت شده است.

او گفت: موسیقی «ژان میشل» خاص و جزو تاثیرگذارترین سبک‌های الکترونیک است. بعد از او نوبت به «کیتارو» می‌رسد که در سال ۱۹۷۸ آلبوم آسترال وییج را منتشر کرد. او را مؤسس سبک «نیوایج» می‌دانند کیتارو خیلی خوب می‌تواند طبیعت را با نبوغ‌اش بیان کند و البته عرفان کیتارو در آهنگ‌هاش بی‌بدیل است. این افراد پرچمداران موسیقی الکترونیک و نیوایج در دنیا هستند؛ اما متأسفانه در ایران، این سبک مهجور مانده است و و در سبک الکترونیک، آلبوم درخور توجهی در ایران هنوز منتشر نشده است. همچنین کنسرت موسیقی الکترونیک یا موسیقی فضا، در ایران مهجور مانده است.

کنسرت «عصر جدید» ۲۳ اسفند ساعت ۲۱ در سالن محک برگزار می‌شود.

علی محمدی متولد ۱۳۶۳ در تهران، مدتی به فراگیری کیبورد و در ادامه، به فراگیری و تجربه‌اندوزی شخصی در آهنگسازی و تنظیم قطعات با کیبورد و سپس با کامپیوتر پرداخته است. علاقه اصلی او، موسیقی الکترونیک و صداسازی با سینتی سایزرهای آنالوگ و دیجیتال است. آلبومی از او در سبک‌های الکترونیک و نیوایج در سال ۱۳۸۹ منتشر شد. این قطعات با الهام از طبیعت ساخته و پرداخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha