• یکشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98011103132
  • خبرنگار : 71623

معاون وزیر صنعت خبر داد:

تعریف ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو/ تحریم‌ها با هدف نابودی خودروسازی بود

تعریف ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو/ تحریم‌ها با هدف نابودی خودروسازی بود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت خودرو برای سال جاری خبر داد.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح برنامه‌های وزارت صمت در راستای تحقق رونق تولید در سال جاری، مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه را توسعه ساخت داخل عنوان کرد.

وی از تعریف بیش از ۱۰۰ پروژه در حوزه خودروسازی برای سال ۱۳۹۸ خبر داد که فهرست آنها تا بیستم فروردین نهایی خواهد شد و اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا با هدف نابودی صنعت خودرو اعمال شده بود، اما با تعریف پروژه‌هایی در این حوزه و ممنوعیت واردات برخی از تجهیزات، با این تحریم‌ها مقابله کردیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع ساخت داخل یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه است، گفت: با توجه به قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولید داخل در همه حوزه‌هایی که پتانسیل ساخت داخل دارند برنامه‌هایی تدوین می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت تشکیل کمیته‌ای ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها را از جمله دیگر برنامه‌های این وزارتخانه عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق رونق تولید در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز، برگزاری حداقل ۵۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زیر نظر استانداران و در سطح استان‌ها پیش‌بینی شده و تمام اختیارات ستاد ملی به ستاد استان‌ها تفویض شده است.

مقیمی در ادامه اظهار کرد که به روز رسانی ظرفیت‌های تولید و باز فعال کردن واحدهای تولیدی غیر فعال یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت در راستای رونق تولید در سال جاری است.

رونق تولید؛ نیازمند تقسیم کار ملی

وی با تاکید بر اینکه برای رونق تولید باید تقسیم کار درست در سطح ملی صورت بگیرد، تصریح کرد: رونق در تولید حتماً رونق در تأمین مواد اولیه همچون تأمین برق، گاز و صنایع پتروشیمی را نیز به همراه خواهد داشت.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تولید فقط شامل بخش صنعت نیست، اظهار کرد: برای مثال در برخی از صنایع همچون پوشاک و کیف و کفش بیش از ۹۰ درصد صنعت در حوزه اصناف است؛ بنابراین صنوف را نیز درگیر برنامه‌های مربوط به رونق تولید کرده‌ایم.

وی افزود: تولید در حوزه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، نفت و حتی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وجود دارد و باید همه درگیر رونق تولید شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۷

40 ساله پروژه دارن برامون! کدوم پروژه؟ کسی ندونه می خوان پلتفورم طراحی کنن! حذف زه و تغییر رنگ چراغ رو پروژه می کنن و کلی پول حروم می کنن میگن پروژه!

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۰

کدام صنعت خودرو؟ اگه صنعت خودرو داشتیم قیمت پراید 50 میلیون نمی شد. ما فقط در بخش خودرو وارد کننده قطعات و مونتاژ کننده هستیم که حتی این هم صرفه اقتصادی ندارد و واردات خودرو ارزانتر در می آید

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۱۲ ۱۱:۲۱

کدوم تحریم. تحریم از داخله. یعنی سوء مدیریت و اختلاسهای بظاهر قانونی. خودرو سازها دهها شرکت تابعه فقط برای بخور بخور مدیران و اطرافیانشون دایر کردند و حقوق و پاداشهای نجومی برای خودشون تصویب و پرداخت میکنن.وزیر از ترس شعار چند تا دلال به خودرو ساز دستور میده ماشینی که با هزینه 50 ملیون تمام شده را به 22 میلیون به دلالها تحویل دهد.نتیجه تحمیل ضرر شدید به خودروساز و سهامدار خرد بدبخت که پس اندازش را وارد بورس کرده . حالا هی همه چیز را گردن تحریم بیاندازید ما که میدانیم اینطور نیست.قیمت سهام سرمایه گزارس سایپا و رنا 4 سال قبل 333 تومن امروز 71 تومن.