• چهارشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98012108622
  • خبرنگار : 71553

از سقوط بالگرد در ارومیه تا سیمای خرم آباد یک هفته بعد از سیل

از سقوط بالگرد در ارومیه تا سیمای خرم آباد یک هفته بعد از سیل

سقوط بالگرد ناجا در ارومیه، هشدار درباره سیل در خوزستان، پولی شدن معابر منطقه 2 تهران برای پارک خودروها، وضعیت مدارس مناطق سیل زده و سرانجام طرح زوج و فرد تهران و افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در 21 امین روز از فروردین ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (۲۱ فروردین) 70 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

خطر گرفتار شدن اهواز در سیلاب

‌نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر لزوم تخلیه برخی مناطق اهواز گفت: ممکن است بخش‌هایی از اهواز گرفتار سیلاب شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون آب به سمت اهواز منحرف شده است، ضرورت دارد مناطق سلیم‌آباد، عین دو، گلدشت، سادات و سیاحی در اهواز تخلیه شوند. همچنین اهالی کیانشهر و ملاشیه به حالت آماده‌باش قرار گیرند.

پولی شدن معابر منطقه ۲ تهران برای پارک خودروها + جزییات و اسامی خیابان‌ها

رسول کشت پور-شهردار منطقه ۲ جزئیات طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای را تشریح کرد و با اعلام خبر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سه فاز، ۱۵ هزار ظرفیت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن جدید کنترل می‌شود، گفت: از ابتدای سال گذشته مطالعات پیرامون پارک حاشیه‌ای در سطح منطقه ۲ انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد بود که نباید مناطق به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، قرار شد همه مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای‌شان اقدام کنند.

شناسنامه مفقودی سیل‌زدگان رایگان و بدون نوبت صادر می‌شود

سیف‌الله ابوترابی -سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: برای افرادی که در حادثه سیل اخیر شناسنامه‌هایشان مفقود شده است رایگان، خارج از نوبت و بدون علامت المثنی شناسنامه صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی بخشنامه‌ای به همه استان‌های کشوراعلام کردیم که هر کس به هر دلیلی در حادثه سیل، آسیب دیده و شناسنامه اش مفقود شده، در خارج از نوبت زمانبندی و رایگان برای آنها شناسنامه صادر خواهد شد که مانند شناسنامه اولیه آنهاست و علامث المثنی ندارد.چ

تلاش برای خروج جاده سوسنگرد-بوستان از محاصره آب

محمدتقی زاده -معاون فنی و عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه با توجه به بازگشایی دریچه‌های سد کرخه بخش‌های پایین دست همانند سوسنگرد و بوستان شاهد آبگرفتگی بیشتر هستند، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا عصر امروز جاده سوسنگرد-بوستان را از محاصره آب خارج کنیم.

دپوی داروهای "خاص" و "کمیاب" بیماران مناطق سیل‌زده تا پایان خرداد

دکتر مهدی شادنوش-رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام کرد که داروهای بیماران خاص مناطق سیل‌زده تا پایان خرداد ماه تامین و دپو شده است.

وی همچنین درباره وضعیت بیماران و به ویژه بیماران خاص در مناطق سیل‌زده کشور، گفت: از لحظات ابتدایی بروز سیل، به دنبال اقدامات انجام شده و با پیگیری همکاران‌مان در وزارت بهداشت، وضعیت بیماران ساماندهی شد.

نظارت بر تانکرهای آب‌رسانی و غذا در مناطق سیل‌زده

محسن فرهادی-معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درخصوص اقدامات عملیاتی وزارت بهداشت در حوزه سلامت محیط و ارتقای بهداشت در مناطق سیل زده کشور گفت: علاوه بر فعالیت‌ها و نظارت‌های دوره‌ای در سطح کشور، با وقوع سیل در برخی استان‌ها این نظارت‌ها با شدت بیشتری انجام می‌شود.

افزایش ۳۶.۵ درصدی «حقوق» حداقل‌بگیران تامین‌اجتماعی

محمدحسن زدا-سرپرست سازمان تامین اجتماعی از ارائه پیشنهاد افزایش ۱۳ درصدی حقوق به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقدی برای مستمری بگیران سایر سطوح درآمدی تامین اجتماعی به هیات دولت خبر داد و گفت: اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیئت وزیران است.

انتقاد تندگویان به طرح افزایش مشوق‌های مالی برای ازدواج دختران زیر ۱۸ سال

محمد مهدی تندگویان-معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به تبدیل شدن ازدواج به یک «معامله» به دنبال افزایش مشوق‌های مالی برای دختران زیر ۱۸ سال و پسران زیر ۲۴ سال هشدار داد و گفت: با هدیه دادن به زوج‌های جوان هیچ مشکلی برطرف نمی شود، چراکه مهمترین مشکل ازدواج جوانان اشتغال و مسکن است.

مهلت ثبت‌نام آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی تا دوشنبه

عباس سلطانیان-مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی را اعلام کرد و با اشاره به ارسال دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پنجم فروردین سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: پذیرش دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و فرآیند ثبت نام دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و دبیرستان های استعدادهای درخشان بر اساس این دستورالعمل خواهد بود.

بطحائی: راه‌اندازی مدارس در مناطق سیل‌زده فعلاً امکانپذیر نیست

بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش، برخی مناطق سیل‌زده مملو از آب است و بنابراین مردم نتوانستند به مناطق خود بازگردند لذا راه‌اندازی مدارس در این مناطق امکان‌پذیر نیست.

تاثیر گرمایش جهانی بر سیل‌های اخیر ایران

مهران زند-یک اقلیم‌شناس بارش‌های سنگین و سیل‌های اخیر ایران را ناشی از تغییر اقلیم و گرمایش جهانی دانست و ادعی بی‌سابقه بودن بارش‌های ایران را رد کرد و اشاره به اینکه بارش‌های اخیر ایران نمونه‌ای از رویدادهای حدی است، اظهارکرد: رویدادهای آب و هوایی حدّی، پدیده‌های جوی هستند که از نظر فراوانی، کمیاب ولی در عین حال از شدت بالایی برخوردار هستند و هنگام وقوع آن‌ها زیست‌کره و ساکنان منطقه به دشواری می‌توانند خود را با تغییرات ایجاد شده تطبیق دهند.

پیشنهاد هواشناسی به وزارت ارتباطات درباره ارسال پیامکی اطلاعیه‌های جوی

سحرتاجبخش-رئیس سازمان هواشناسی کشور امکانات و تجهیزات در اختیار سازمان هواشناسی و ماموریت‌های این سازمان را تشریح کرد وبا اشاره به اینکه از طریق تلفن گویا، شبکه پیامکی، وبسایت سازمان هواشناسی داده‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها نیز برای ستاد مدیریت بحران ارسال می‌شود. درباره سامانه پیامکی به وزارت ارتباطات  پیشنهاد داده‌ایم که امکان ارسال اطلاعیه و اخطاریه‌ها برای همه مردم فراهم شود ولی هنوز هیچ جوابی از وزارت ارتباطات در این زمینه نگرفته‌ایم. درخواست می‌کنیم که چنین امکانی فراهم باشد تا بتوانیم اطلاعات را به ویژه برای روزهایی که اطلاعیه و اخطاریه داریم در اختیار کاربران بیشتری قرار دهیم.

سقوط بالگرد ناجا در ارومیه / شهادت یک نفر / نقص فنی، علت حادثه

سید مجتبی خالدی-سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سقوط بالگرد نیروی انتظامی در ارومیه خبر داد و گفت: ساعت ١١ و ۵٨ دقیقه گزارشی مبنی بر سقوط یک دستگاه بالگرد نیروی انتظامی به اورژانس اعلام شد که در پی آن پنج دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خبری تکمیلی اعلام کرد: این حادثه احتمالاً ۹ مصدوم دارد که دو نفر از آنها تحویل بیمارستان عارفیان ارومیه شدند. هفت نفر مابقی در پاسگاه مرزی فعلاً مستقر هستند که به علت کولاک فعلاً امکان جابجایی ندارند.

سیمای خرم‌آباد یک هفته بعد از سیل

در مناطق سیل زده لرستان، با گذشت بیش از یک هفته از سیلی که در روز دوازدهم فروردین ماه خرم آباد را تحت تأثیر قرار داد، همچنان آثار سیل در محلات مختلف مرکز استان لرستان مشهود است و دستگاه‌های خدماتی در حال ترمیم و بازسازی اولیه خسارات هستند.در میان محله‌های خرم‌آباد بیشترین خسارت به محله «کرگانه» در مجاورت رودی به همین نام وارد شده، محله‌ای با خانه‌های فرسوده و ساکنانی از طبقه ضعیف اقتصادی که یکی از ویدئوهای پربازدید فضای مجازی از تخریب یک خانه در اثر سیل مربوط به این محله است.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

ویتامین‌های مورد نیاز کودکان

پولی شدن معابر منطقه ۲ تهران برای پارک خودروها + جزییات و اسامی خیابان‌ها

سیمای خرم‌آباد یک هفته بعد از سیل

سقوط بالگرد ناجا در ارومیه / شهادت یک نفر / نقص فنی، علت حادثه

چگونه بر خواب‌آلودگی و بی‌حالی بهاری غلبه کنیم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha