• جمعه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98021306727
  • خبرنگار : 71424

در آیین "نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران" عنوان شد

سامان دادن به آموزش و پرورش سامان دادن به جامعه است

معلم

معاون دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش تاکید کرد: سامان دادن به تربیت معلم، سامان دادن به آموزش و پرورش و سامان دادن به آموزش و پرورش سامان دادن به جامعه است و اگر می خواهیم جامعه رشد کند باید تعلیم و تربیت رشد کند.

به گزارش ایسنا، روشندل در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان اینکه اردیبهشت هر سال و روز معلم، یادآور همت زنان و مردانی است که مروج راستی و درستی و رهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی هستند، افزود: گرامیداشت روز معلم اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش، مشارکتی همه جانبه و اهتمامی جدی تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلم کانونی ترین نقش را در شکل دهی شخصیت اجتماعی دانش آموزان برعهده دارد، اظهار کرد: رسالت معلم تربیت نسلی با اراده، اعتماد به‌نفس، آگاه و روشن بین است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وظیفه سامان دادن به تعلیم و تربیت برعهده دانشگاه فرهنگیان است گفت: دانشگاه فرهنگیان فرصتی ذیقیمت است تا آموزش و پرورش خویش را در آیینه خویش ببیند و بداند چه چشم اندازی خواهد داشت.

روشندل با بیان اینکه دهه سرآمدی آموزش از سوم اردیبهشت شروع شد اظهار کرد: تجلیل از مقام معلم، فراهم کردن فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه، برقراری ارتباط بین اساتید و نومعلمان از اهداف اصلی دهه سرآمدی آموزش بود.

وی افزود: در این دهه، 31 مراسم ویژه در استان، 31 نشست هم اندیشی استانی برای ارتقای سطح آموزش، برگزاری 31 دوره مجازی آموزش اساتید، 31 دوره طرح کاروزی، 31نشست نومعلمان و طرح ریزی برنامه هایی برای بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه و تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه برگزار شد.

روشندل با بیان اینکه همه اعضای هیئت علمی ما نمونه هستند و بزرگترین افتخار این است که به شغل انبیایی مشغول اند گفت: طبق تاکید وزارت علوم فرایند انتخاب استاد هیئت علمی نمونه از بهمن 97 شروع شد. 35 پرونده در معاونت آموزشی بررسی شد و به مرحله دوم راه یافت که در نهایت سه نفر به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب شدند .

به گزارش ایسنا، سیدمحسن موسوی، از استان تهران در رشته شیمی، پری موساپور از استان گیلان در رشته جغرافیا و زهره کرمی از استان همدان در رشته علوم تربیتی سه عضو هیئت علمی نمونه بودند که از آنها تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، کریمی، دبیر کمیته علمی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران نیز با بیان اینکه معلمان کانون و محور جوشان تمدن سازی هستند ، گفت: انتقال فرهنگ و تمدن سازی و تعلیم و تربیت موثر بدون اتکا به معلمان، راه به جایی نمی برد.

وی افزود: مضامین چنین سخنانی در فرمایشات رسول اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و امام و رهبری همواره مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به اینکه در این چارچوب طراحی نظام مطلوب تربیت معلم مستلزم نگاه به گذشته، با در نظر گرفتن افق های متعالی پیش رو است گفت:اکنون که نظام آموزشی کشور آستین همت بالا زده و به فکر تغییر اساسی در ارکان آموزشی است لازم است تاریخچه تربیت معلم در یکصد سال اخیر مورد بازبینی قرار گیرد تا راه پیش رو روشن تر شود.

دبیر کمیته علمی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران افزود: مختصات آینده در مبانی نظری تحول بنیادین و اسناد بالادستی به خوبی ترسیم شده است. در این اسناد، معلم مولد سرمایه اجتماعی و اعتماد است. معلم کارمند اداری نیست بلکه شخصیتی علمی و تربیتی است و زمینه سازی تربیت عمومی را بر عهده دارد و در این راستا نقش او ادامه راه انبیا و اولیاست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.