• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98022814877
  • خبرنگار : 30054

در بازدید معاون دادستان کل کشور از تپ‌سی مطرح شد

تاکسی‌های آنلاین جزئی از زندگی مردم کشور شده‌اند

تاکسی‌های آنلاین جزئی از زندگی مردم کشور شده‌اند

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، در بازدید از شرکت تپ‌سی، با اشاره به توسعه فرهنگ استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در کشورمان، تاکید کرد که این کسب و کار دوران گذار خود را در کشورمان طی کرده و اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در بازدید از شرکت تپ‌سی، عدم وابستگی تپ‌سی به خارج از کشور چه از منظر سرمایه‌گذاری و چه از منظر طراحی محصول و سرمایه انسانی را یکی از نقاط قوت تپ‌سی عنوان کرد.

مدیرعامل تپ‌سی نیز در این بازدید، از اقدامات دادستانی کل کشور در حمایت از تاکسی‌های آنلاین تقدیر کرد و گفت: سال گذشته هرروز این نگرانی را داشتیم که یکی از دفاترمان در شهرهای مختلف پلمپ شود اما نامه دادستانی و حمایت از فعالیت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در سراسر ایران، به ما کمک بسیاری کرد و خیالمان از بابت پلمپ نشدن دفاترمان راحت شد.

**اقدامات متنوع تپ‌سی برای امنیت سفر و اطلاعات مسافران

مدیرعامل شرکت تپ‌سی در برنامه بازدید معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، با اشاره به اهمیت امنیت سفر برای مسافران در تاکسی‌های آنلاین، اقدامات متنوع تپ‌سی در این بخش را تشریح کرد.

به گفته‌ی مدیر عامل تپ‌سی، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی برای امنیت سفر انجام داده و خود را در این بخش نسبت به سایر تاکسی‌های آنلاین متمایز کرده است. به همین دلیل هم تاکنون با هیچ مساله جدی در تأمین امنیت کاربران مواجه نبوده است.

وی ادامه داد: بسته امنیتی تپ‌سی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد که تهدیدهای احتمالی هنگام سفر را به حداقل می‌رساند. به عنوان مثال «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا SOS، راهکاری است که تیم تکنولوژی تپ‌سی برای هر دو بخش از کاربران خود، هم مسافر و هم راننده، فراهم کرده است. با استفاده از این راهکار در اپلیکیشن تپ‌سی، اگر مسافر یا سفیر هنگام سفر، به هر دلیلی احساس خطر کند، می‌تواند گزینه «ارسال پیام اضطراری به واحد امنیت» را لمس کرده و به تیم امنیت تپ‌سی درخواست کمک بفرستد. در این صورت تیم امنیت، ظرف ۲ دقیقه شرایط را بررسی می‌کنند و با شناسایی موقعیت مکانی، در صورت نیاز با پلیس، اورژانس یا سایر نهادهای مرتبط تماس می‌گیرند.

منشی‌پور خاطرنشان کرد: امکان پایش مستمر حرکت خودروهای این شرکت و گزارش سریع هرگونه حرکت مشکوک و خارج از برنامه نیز بخش دیگری از کار تپ‌سی در حوزه تأمین امنیت مسافر و سفیر است.

وی با اشاره به همکاری و حمایت پلیس اماکن در بررسی صلاحیت رانندگان تپ‌سی گفت: با کمک پلیس اماکن، امکان تائید صلاحیت رانندگان و نداشتن سابقه کیفری مؤثر آن‌ها به‌صورت آنلاین ایجاد شده و بر اساس این همکاری، پلیس به‌صورت آنلاین، صلاحیت افراد متقاضی همکاری با تپ‌سی را بررسی و ظرف ۴۸ ساعت نتیجه را اعلام می‌کند.

در بخش دیگری از این بازدید، حمید مهینی، معاون تکنولوژی شرکت تپ‌سی، ضمن مرور تجربه اخیر این شرکت در حوزه امنیت داده، اقدامات تپ‌سی برای ارتقای این بخش را تشریح کرد.

به گفته‌ی مهینی سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه امنیت شبکه و زیرساخت، نهادینه کردن فرهنگ امنیت در شرکت و ایجاد اطمینان از امن بودن محصول از طریق انجام منظم و مداوم تست نفوذ، برنامه‌نویسی امن و شناسایی آسیب پذیری‌ها بخشی از این اقدامات است.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha