• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98030301158
  • خبرنگار : 71461

مراسم احیاء شب‌های قدر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی برگزار می‌شود

مراسم احیاء شب‌های قدر در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی برگزار می‌شود

مدیرعامل آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی برنامه‌های شب‌های قدر در این امامزادگان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی، مهدی مزینانی در جلسه ستاد برگزاری مراسم شب‌های قدر گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این آستان برگزار می‌شود که برگزاری جزءخوانی قرآن کریم، بیان احکام و قرائت ادعیه، سوگواره حضرت خدیجه (س)، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و اطعام فقرا و مستمندان از جمله برنامه‌های برگزار شده است که با استقبال پرشور زائران و مجاوران این آستان مواجه شده است.

وی با تأکید بر فضیلت احیا شب‌های قدر خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در ماه مبارک رمضان، برنامه احیا شب‌های قدر است که هر ساله با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غرب تهران برگزار می‌شود و اماکن مذهبی در این ایام، گسترده‌ترین اجتماع مردمی را شاهد هستند چراکه بنا بر روایات امامان معصوم (ع)، فضیلت این شب از هزار ماه بیشتر است و مقدرات انسان در یک سال آینده رقم خواهد خورد.

مزینانی تأکید کرد: سیل خروشان مؤمنان و دل‌سوختگان در این شب‌ها ایمان خود را بیش از پیش محکم می‌کنند و با حضور شکوهمند خود در این اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، تصویری معنوی و شورانگیز از نیایش، مناجات و انابه به درگاه خداوند را به نمایش می‌گذارند.

وی در تشریح برنامه‌های شب‌های قدر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی گفت: مراسم احیا ء شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می‌شود و پس از آن برنامه مداحی، اجرای تواشیح، سخنرانی علمای اعلام و برگزاری مراسم احیا و قرآن به‌سر برگزار خواهد شد.

مزینانی با دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی گفت: آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی در محیطی معنوی، آرام و دل‌انگیز در شب‌های قدر پذیرای عموم مردم است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از تقاطع پونک، بلوار پونکی، کوچه امامزاده به این آستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha