• چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98032210245
  • خبرنگار : 71567

وزیرعلوم در مراسم سالگرد حجت الاسلام احمدی اعلام کرد

تدوین برنامه‌هایی برای حمایت از اهداف سازمان سمت در وزارت علوم

تدوین برنامه‌هایی برای حمایت از اهداف سازمان سمت در وزارت علوم

وزیر علوم با تاکید بر اینکه سازمان سمت وظیفه نشر و انتقال یافته‌ها و تالیفات در حوزه علوم انسانی را عهده دار است گفت: در وزارت علوم برنامه‌های برای حمایت از اهداف سازمان سمت در دست داریم که می‌توانند به قدرت در حوزه عمل این سازمان بیفزایید.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم سالگرد حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی رئیس سابق سمت که امروز در ساختمان مرکزی این سازمان در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: من به عنوان فردی که در دانشگاه در کلاس‌های درس او شرکت کردم و همچنین مدت حدود شش ماه که در دوره حیات او در مسئولیت بودم ویژگی‌های ستودنی در آن مرحوم دیده‌ام و در این مدت علاقه وافر و مستمر او به بحث پیگیری منابع و متون درسی در حوزه علوم انسانی زبانزد است.

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم اینکه نزدیک به ۴۰ سال از تأسیس و شکل گیری سازمان سمت گذشته است اما همچنان شور و علاقه آن مرحوم به پیگیری مسائل علوم انسانی همانند سالهای اول تشکیل این سازمان بود و این شور و علاقه در چهره او مشاهده می‌شد چرا که آن مرحوم خود را موظف به نتیجه رساند مسئولیت خود در سازمان مست به ویژه در عرصه علوم انسانی می‌دانست. با وجود اینکه فعالیت در این حوزه بسیار پراضطراب است اما ایشان برنامه‌های خود در چارچوب مشخص و اهداف تعیین شده پیش می‌برد.

به گونه‌ای که در دوره قبل و بعد از انقلاب توجه خاصی به بحث علوم انسانی داشتند.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی تمامی کتاب‌هایی که در سازمان سمت به چاپ می‌رسید قبل از چاپ مورد مطالعه قرار می‌داد و آنچه که باقی مانده است ادامه مسیر آن مرحوم در عرصه علمی علوم انسانی و پیگیری اهداف و برنامه‌های دکتر احمدی برای مسؤولان جدید سازمان سمت می‌باشد.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اساتید در گروه‌های مختلف افکار و اندیشه‌های خود را در حوزه علوم انسانی منتقل می‌کند و برخی سازمانها نیز مکلف به تحول و کارکرد این افکار در عرصه علوم انسانی هستند. که پژوهشکده‌های از جمله مراکزی هستند که این وظیفه را انجام می‌دهند اما در حوزه تدوین متون علمی، علوم انسانی سازمان سمت وظیفه‌ای خطیری بر عهده دارد.

دکتر غلامی اظهار کرد: ما در دهه ۶۰ به دلیل کمبود متون درسی نیازی به تولید متون علمی داشتیم در شرایط فعلی در حوزه تأمین منابع علمی به خصوص علوم انسانی در کشور نیاز داریم تا سازمان و یا مجموعه‌ای وظیفه نشر و انتقال یافته‌ها و تالیفات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی عهده دار شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: ما در وزارت علوم برنامه‌های در راستای حمایت از اهداف سازمان در نظر داریم که اگر محقق شود می‌تواند به قدرت و حوزه عمل این سازمان در عرصه علوم انسانی بیفزاید. در مجموعه‌های فعال علوم انسانی می‌توانند در یک فرآیند هم افزایی و هم راستا قرار دادن اهداف و برنامه‌ها به وصول نتایج مدنظر در حوزه‌های کلان علوم انسانی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha