• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98050703294
  • خبرنگار : 71496

در دیدار با مشاور محمود عباس

مفتی سوریه از حماس خواست تحت لوای ملی فلسطین درآید

مفتی سوریه از حماس خواست تحت لوای ملی فلسطین درآید

مفتی اعظم سوریه از رهبران فلسطین و در راس آنها رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تشکر کرده و از جنبش حماس خواست تحت لوای ملی فلسطین درآید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در دیدار با محمود الهباش، قاضی القضاة فلسطین و مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی در دمشق تاکید کرد: مساله فلسطین در تمامی موضعگیری‌ها محوری تعیین‌کننده بوده و تمامی اقداماتی که علیه سوریه انجام می‌شوند برای منصرف کردن این کشور از موضعگیری‌های ثابت ملی  آن بوده‌اند، مساله فلسطین همواره اولویت اول جهان عرب و اسلام بوده و هست و مسایل بعدی که در منطقه وجود دارند، نمی‌توانند جایگاه مساله قدس و فلسطین را بگیرند.

حسون در ادامه از موضعگیری‌های رهبران فلسطین و در راس آنها محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مخالفت با تمامی تلاش‌ها برای نهادینه‌سازی اشغالگری، از جنبش حماس خواست به زیر پرچم ملی فلسطین درآمده و برای حمایت از حقوق ملی اختلافات را کنار بگذارد.

همچنین مفتی اعظم سوریه با اشاره به اهمیت نقش علمای اسلام در زمینه مقابله با تفکرات تروریستی و مبارزه با اسلام‌هراسی که هدف از آن تخریب چهره اسلام است، وحدت کلمه جهت مقابله با برنامه‌ها برای پایان دادن به مساله فلسطین و استفاده نکردن از دین برای دامن زدن به اختلافات و گروه‌بندی‌ها در مناطق اسلامی را از برخی جنبش‌ها و احزاب خواستار شد.

الهباش نیز با اشاره به عمق روابط خوب مردم فلسطین و سوریه در طول تاریخ تاکید کرد: رهبران فلسطین به دنبال برقراری امنیت، ثبات و حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند.

قاضی القضاة فلسطین در ادامه گفت: حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی از جمله سوریه در واقع از منافع عالی فلسطین است و فلسطین همواره از تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و می‌کند و همچنین مخالفت خود را با اقداماتی که علیه امنیت و ثبات این کشور انجام می‌شوند، اعلام کرده است.

مشاور محمود عباس همچنین با تاکید بر مخالفت رهبران فلسطین با طرح "معامله قرن" برای نابودی مساله فلسطین و در راس آن مساله قدس و آوارگان اظهار کرد: فلسطین همواره از سوریه حمایت کرده و خواهد کرد، همانگونه که سوریه دائما از فلسطین و مساله آن در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز در خاک آن حمایت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha