• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98060301429
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امضاء تفاهم‌نامه‌های در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

امضاء تفاهم‌نامه‌های در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مدیر بین‌الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره جزییات تفاهم‌نامه‌هایی که طی برگزاری سی و دومین دوره این جشنواره بین‌المللی با حضور کشورهای دیگر امضا شده، توضیحاتی را ارائه داد.

‌رائد فرید زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دوم شهریورماه نشست روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی با حضور علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، نیکولای دان، مدیر جشنواره زیرو پلاس روسیه و سو دونگ، نماینده جشنواره فیلم کودک سئول گورو  برگزار شد و در پایان این مراسم تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای نیز به امضا رسید.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در حوزه همکاری‌های بین جشنواره‌ای با تمرکز بر جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود و در پی آن آثار نمایش داده‌ شده در جشنواره‌ها می‌تواند بخش ویژه‌ای در جشنواره روسیه و کره جنوبی داشته باشد و امکان اکران فیلم‌ها نیز در آن فراهم شود.

معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر یک از این افراد نماینده مؤسسات تولید تخصصی کودک هستند بر امر تولید مشترک بین روسیه و کره جنوبی نیز با تمرکز بر سینمای کودک و نوجوان تأکید شد.

فرید زاده از امضای تفاهم‌نامه‌ای با عراق نیز خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته با احمدحسن موسی، مدیرکل سینما و تئاتر عراق نیز که بالاترین سطح مدیریتی امور سینمایی عراق را برعهده دارد، توافقاتی در خصوص تبادلات سینمایی، تولید مشترک، اکران فیلم‌های ایرانی در عراق و برپایی کارگاه‌های آموزشی داشتیم که منجر به امضای یک تفاهم‌نامه شد.

وی افزود: در دیداری که آقای تابش با مدیر انجمن سینما و تئاتر عمان داشتند نیز درباره همکاری‌های سینمایی با هدف کمک به صنعت سینمای عمان مشتمل بر تبادل دانشجو و اساتید، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی، تولید مشترک و حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره مسقط مذاکراتی صورت گرفت.

مدیر بین‌الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره مذاکره دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نماینده پاکستان، اظهار کرد: در دیداری که صورت گرفت، مذاکرات خوبی با کشور پاکستان داشتیم و برای امضای توافق‌نامه در خصوص تعاملات سینمایی به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: مدیر امور رسانه و سینما و همچنین پخش‌کننده‌ای از پاکستان در این دیدار حضور داشتند و بر امر اکران فیلم‌های ایرانی در سینماهای پاکستان توافقات خوبی صورت گرفت. درباره نمایش آثار برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان در جشنواره سلیمانیه نیز مذاکراتی را انجام دادیم.

فرید زاده گفت: قرار است که طی چند ماه آینده راهکارها و مسیرهای اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها توسط کارشناسان استخراج شود و به مرحله عملیاتی برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha