• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98062612606
  • خبرنگار : 71496

دولت وفاق لیبی: اتاق‌های عملیات‌ خارجی هواپیماهای حفتر را هدایت می‌کنند

دولت وفاق لیبی: اتاق‌های عملیات‌ خارجی هواپیماهای حفتر را هدایت می‌کنند

شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، اتاق‌های عملیات‌ خارجی در خاک لیبی هواپیماهای نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را هدایت می‌کنند و حامیان حفتر به دنبال توسعه دامنه درگیری‌ها و جنگ‌ها در این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این شورا در بیانیه‌ای حفتر و کشورهای حامی او را به این امر متهم کرد که تمایل دارند پس از پاکسازی شهر سرت از داعشی‌ها، تروریسم را به این شهر بازگردانند.

این شورا اعلام کرد: حملات نیروهای حفتر علیه یگان حفاظت و تامین امنیت شهر سرت که همچون سدی مستحکم در برابر هرگونه تهدیدی از سوی داعشی‌ها ایستاده است، تمایل حفتر و کشورهای حامی او به بازگشت تروریسم به سرت و کل منطقه و استمرار آن در راستای منافع حفتر را نشان می‌دهد.

طرابلس برخی کشورهای منطقه از جمله امارات را به حمایت از نیروهای حفتر که وارد درگیری‌های مسلحانه‌ای علیه دولت وفاق ملی شده‌اند، متهم می‌کند.

شورای عالی دولت در لیبی در ادامه بیانیه خود آورده است که با نگرانی بسیاری حمله هوایی خائنانه علیه نیروهای ارتش وابسته به دولت وفاق را که مسئول حمایت از سرت و تامین امنیت آن هستند، دنبال می‌کند.

همچنین شورای یاد شده افزود: هدف از حمله‌ای که اتاق‌های عملیات‌ خارجی علیه مناطق لیبی و در حمایت از گروه‌های مجرم و غیرقانونی تحت امر حفتر، هدایت آن را برعهده داشت، مشخص است و این هدف گسترش دامنه درگیری‌ها و جنگ‌ها در لیبی است.

یگان حمایتی و امنیتی شهر سرت وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که تعدادی از پایگاه‌هایش روز دوشنبه هدف حملات جنگنده‌های خارجی قرار گرفت و این حملات دو کشته بر جای گذاشت.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته حملات گسترده‌ای را برای تصرف طرابلس، مرکز دولت وفاق ملی آغاز کرده‌اند.

فائز سراج، رئیس شورای ریاستی لیبی در دیدار با فرماندهان نظامی نیروهای وفاق ملی و برخی فرماندهان میدانی بر پایداری نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس و پیروزی‌های آنها تاکید کرده و تحقق پیروزی نهایی را نزدیک دانست.

حملات هوایی متقابل میان ارتش ملی لیبی و دولت وفاق در فرودگاه معیتیقه و اطراف آن ادامه دارد.

سراج افزود: جنگ وارد ششمین ماه خود شده و ما اکنون قدرتمندتر هستیم و نیروهایمان به دفاع از طرابلس و نیز بیرون کردن دشمن ادامه می‌دهند.

رئیس شورای ریاستی لیبی در ادامه گفت: پیروزی‌ها در نبردهای نظامی مسیر صلح را آماده می‌کند و پیروزی نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های دولت وفاق ملی رفع نیازهای جنگ، تقویت یگان‌های جنگی و رفع نیازهای شهروندان است، تاکید کرد: در راه تحقق دموکراسی جایی برای کسانی که در جنایات جنگی دست دارند، وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha