• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98071007649
  • خبرنگار : 71038

سفیر ایران در کویت:

امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشورهای همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است

امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشورهای همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تاکید کرد: امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشورهای همسایه راه گشای اعتمادسازی و تفاهم است.

 به گزارش ایسنا ، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت به همراه نماینده فرهنگی سفارت ضمن بازدید از روزنامه «النهار» با " عماد بوخمسین" سردبیر روزنامه دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد ایرانی در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط سیاسی و رسانه‌ای دو کشور همسایه و مسلمان تأکید و آمادگی کشورمان جهت توسعه همکاری‌های رسانه‌ای با همه کشورهای همسایه را اعلام کرد.

وی از تلاش‌های جاری امیر کویت جهت برقراری ثبات و آرامش و آشتی دادن کشورهای حوزه خلیج فارس تقدیر و از فضای همزیستی طوایف و مذاهب اسلامی و احیای مراسم باشکوه عاشورای حسینی در همه مناطق کویت تجلیل کرد.

ایرانی افزود: دیدار اخیر محمد جواد ظریف از کویت و ملاقات و گفت‌وگو با ولیعهد و وزیر امور خارجه نقطه عطفی در روابط دو جانبه به شمار می‌آید و امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشورهای همسایه راه گشای اعتمادسازی و تفاهم است.

نماینده فرهنگی سفارت نیز در این دیدار خواهان گسترش و تحکیم مناسبات رسانه‌ای و مطبوعاتی میان دو کشور همسایه و مسلمان شد و بر ضرورت توجه به انعکاس رویدادهای علمی، فرهنگی و سیاحتی جمهوری اسلامی ایران در جراید کویت تاکید کرد.

 در این دیدار "عماد بوخمسین" سردبیر النهار ضمن خوشامدگوئی به سفیر و نماینده فرهنگی کشورمان و تقدیر از تلاش‌های جاری در توسعه مناسبات سیاسی و فرهنگی دوجانبه گفت: کویت همواره سعی دارد نمونه ای برای همزیستی ادیان و مذاهب باشد.

سردبیر «النهار» بر تمایل رسانه‌های کویت جهت تقویت همکاری‌های مطبوعاتی و خبری میان دو کشور و گسترش دادوستد رسانه‌ای تأکید کرد.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha