• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071713344
  • خبرنگار : 71588

تاکید نخست‌وزیر سودان بر حذف نام کشورش از لیست حامیان تروریسم

تاکید نخست‌وزیر سودان بر حذف نام کشورش از لیست حامیان تروریسم

نخست‌وزیر سودان تاکید کرد: کمک‌ کشورهای برادر در حل مشکلات اقتصادی سودان سهم به سزایی داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان تصریح کرد، سفر اخیرش به ریاض و ابوظبی در چارچوب روابط تاریخی متمایز با "کشورهای برادر" و با هدف بررسی راه‌های توسعه این روابط و نتیجه تفاهم‌های حاصل شده، صورت گرفت که به پیشبرد بسیاری از پرونده‌ها کمک می‌کند.

حمدوک در ادامه افزود: کمک‌هایی که سودان به دست آورد به طور چشمگیری در حل مشکلات مالی این کشور و و واردات مواد ضروری مانند سوخت، گندم، دارو و کود سهیم بوده است.

این مسئول سودانی نسبت به ارتقای سطح این روابط با سرمایه‌گذاری‌های کشورهای دوست سودان که دارای عناصر و امکانات بسیاری هستند، ابراز امیدواری کرد. حمدوک در ادامه گفت: می‌خواهیم فضایی برای جذب سرمایه‌گذاری در سودان ایجاد کنیم و قوانین کافی را برای کسب اعتماد و اطمینان برای سرمایه‌گذاران وضع خواهیم کرد. ما تشکیل مجدد گروه مسئول سرمایه‌گذاری را آغاز کرده‌ایم که همان شورای سرمایه‌گذاری و رقابتی است.

حمدوک گفت: سودان به سرمایه‌گذاری‌ در بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها نیاز دارد و دولت سودان تلاش بسیاری دارد که اقتصاد این کشور را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد:‌ در صورتی که سودان از منابع کشور به خوبی استفاده کند و کشورهای عربی نیز در راستای حمایت از ما سرمایه‌گذاری کنند، امکان دارد که سودان به یک منبع غذایی برای کشورهای عربی و آفریقایی تبدیل شود.

نخست‌وزیر سودان با اشاره به روند صلح در کشورش گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توقف جنگ و تحقق صلح است و جنبش‌های مسلح به عنوان جناح اصلی در انقلاب سهیم هستند و دولت سودان از هیچ تلاشی در راه برداشتن موانع برای دستیابی به صلح دریغ نمی‌کند.

حمدوک درخصوص حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریست تصریح کرد: این امر کلید حل تمامی مشکلات است و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کمتر از یک سال موانع از سر راه سودان برداشته شود.

نخست‌وزیر سودان درباره نحوه تعامل با میراث نظام سابق، گفت: ما عصای سحرآمیز برای حل ۳۰ سال فساد نظام سابق در اختیار نداریم. ما قصد داریم میراث و دارایی نظام قدیم را تفکیک کنیم. عدالت انتقالی یک خواسته واقعی، اصیل و عادلانه انقلاب است و تا رسیدن به این هدف خیالمان آسوده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم کلید حل تمامی پرونده‌های دیگر از جمله مشکلات اقتصادی، صلح، پرداخت بدهی‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در سودان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha