• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98082717799
  • خبرنگار : 71251

نوبخت اعلام کرد

هر ۱۰ روز یکبار برای خانوارها پرداختی داریم

هر ۱۰ روز یکبار برای خانوارها پرداختی داریم

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اعلام اینکه سال آینده علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر پرداخت می‌شود، گفت: به طور میانگین هر ۱۰ روز، یک پرداخت به خانوارها خواهیم داشت تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

 به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: در جلسه امروز ستاد بودجه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تلاش ما این است در طول ماه، سه پرداخت منظم داشته باشیم؛ یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود، دوم پرداخت حمایت معیشتی است و سوم پرداخت حقوق و اعتبارات عمرانی است.

نوبخت گفت: به گونه‌ای عمل کنیم که به طور میانگین هر ۱۰ روز یک پرداخت به خانوارها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: علاوه بر پرداخت نقدی یارانه در سال آینده، ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزو سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان برای گندم و دارو

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

نوبخت گفت: تلاش می‌کنیم هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوارها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.

رئییس سازمان برنامه و بودجه افزود: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون دو جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم یک جدول مربوط به انچه که به خزانه دولت واریز می‌شود و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.

او یادآور شد که طرح‌های عمرانی را بیشتر استانی کردیم تا استانداران و مسئولان استانی دقت بیشتری داشته باشند و کنترل بیشتری بر طرح‌های عمرانی کنند.

وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روزها آخرین جلسات ستاد برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این سازمان در حال تدارک پیش‌نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهد و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۲۰:۳۲

خواهش میکنم به حسن نیت من در این تحلیل توجه بشه من قصد دارم مشکل کشور حل بشه. من از مردم میخوام از دولت مطالبه گری درست داشته باشند. البته که معتقدم دولت در نهایت البته باید این کار رو انجام میداد، قرار نیست ایران ونزوئلا یا کره شمالی بشه. کدوم کشوری که یارانه مفت میده، الان اوضاع مناسبی در دنیا داره؟ مردم دقت کنید حتی یک نمونه نیست. اما در مورد این کار دولت فقط ۵ درصد از یارانه ای (بخوانید رانت) که در کشور توزیع میکنه به بنزین اختصاص داره ۹۵ درصد دیگر آن گاز و آب و برق هستند. عمده مصرف اینها در صنعت هستند. پتروشیمی ها گاز با قیمت ۳۴۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب باید دریافت کنند اما با نرخ ۸۰۰ تومان و ۲۰۰ تومان دریافت میکنند صنعت فولاد به همین صورت صنعت سیمان هم باز به همین صورت. عرض بنده این هست دولت به جای بنزین که صرفا اثر خاصی هم در حجم یارانه نداشت و فقط پایگاه مردمی دولت را تخریب کرد. میشد از یارانه صنعت کم کرد دلیلی ندارد چند شرکت سودهای هنگفتی ببرند. من نمیگم (این صنایع با یارانه گاز و برق و آب میگیرند و به نرخ های جهانی محصول میفروشند.) اینها را تعطیل کنید چون موج بیکاری ایجاد شود. من میگم ۲۰۰ تومن رو ۲۰۰۰ تومن که بفروشید هم یارانه نقدی که در نظر گرفته شده برای مردم را بیشتر میشه پرداخت کرد. هم دولت میتواند جبران کسری بودجه کند. هم اثر ضد تورمی اون در جامعه نمود پیدا میکرد. هم دست رانتخواران کوتاه تر میشد. من به شما عرض میکنم دولت در نهایت مجبور به این کار خواهد شد. دولت در نهایت مجبور به گران کردن بنزین هم میشد اما عرض من این بود که در تقدم و تاخر این کار به شدت سومدیریت شده. البته یادمون باشه گران شدن بنزین در کل اثر ضد تورمی دارد اما به شرط اینکه برای پرداخت آن یارانه نقدی دولت اقدام به چاپ پول نکند.