• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98082919159
  • خبرنگار : 71496

ابوردینه: سیاست‌های آمریکا خطری علیه امنیت منطقه است

ابوردینه: سیاست‌های آمریکا خطری علیه امنیت منطقه است

تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست‌های آمریکا را خطری علیه امنیت منطقه دانست و اعلام کرد این سیاست‌ها تهدید می‌کنند که کل منطقه را به آتش خواهند کشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: «ادامه اشتباه‌های آمریکا به استمرار آتش در کل منطقه منجر خواهد شد و هیچ کسی از آتش ناشی از سیاست‌های شکست‌خورده آمریکا، در تمامی زمینه‌ها، نجات نخواهد یافت.»

ابوردینه گفت: «آمریکا با در پیش گرفتن سیاستی استعمارگرانه در موضعگیری خود نسبت به قدس و شهرک‌ها که بزرگترین جنایت عصر بوده و موجب تضعیف قدرت‌های منطقه‌ای شد، مرتکب اشتباهی تاریخی شده است.»

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «نبرد اصلی که فلسطینی‌ها و رهبران آن‌ها در آن قرار دارند، نبرد برای حفظ هویت فلسطینی و هویت شهر قدس به عنوان یک شهر فلسطینی و عربی است. راه‌حلی که فلسطینی‌ها را راضی کند، راه‌حلی ضامن پایان یافتن آتش‌سوزی‌های ویرانگر فعلی است و به همین دلیل دولت آمریکا باید در موضعگیری‌های اشتباه خود بازنگری کند زیرا مشکلات هرچه که باشند، فلسطینی‌ها در خاک خود مقاومت خواهند کرد.»

این مسئول فلسطینی در پایان گفت: «مردم ما همانند گذشته می‌توانند این توطئه را به شکل کامل خنثی کنند و کشور مستقل فلسطین دیر یا زود تشکیل خواهد شد و شهر قدس به همراه مقدسات، هویت و تاریخ آن سد و سپری حامی طرح ملی فلسطین خواهد بود.»

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش اعلام کرد کشورش ایجاد شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را مساله‌ای بر خلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند. این اظهارنظر پامپئو انتقادات گسترده‌ای را از طرف فلسطینی‌ها به دنبال داشت. تشکیلات خودگردان فلسطین از اواخر سال ۲۰۱۷ که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان "پایتخت" رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخت، روابط سیاسی خود با واشنگتن را متوقف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha