• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98102922410
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

دوره «مهارت‌های علوم قرآنی و مدیریت مراکز دینی» در کامپالا برگزار شد

دوره «مهارت‌های علوم قرآنی و مدیریت مراکز دینی» در کامپالا برگزار شد

دانشکده اسلامی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در کامپالا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، یک دوره آموزشی تخصصی «مهارت‌های آموزش قرآن کریم، روش‌های جدید تبلیغ و مدیریت دارالقرآن» برگزار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دوره‌ها برای دانش‌آموختگانی که تحصیلات علمی و دینی خود را در حوزه‌های علمیه قم، دمشق و ... گذرانده‌اند، به مدت پنج روز در محل آن دانشکده تشکیل شد.

حسین اسدی، استاد درس «مهارت‌های آموزش قرآن کریم» و «مدیریت دارالقرآن‌ها»، زارعان، استاد درس «مهارت‌های تدریس و هدایت»، مالک کیاندو، استاد درس «پروژه‌های درآمدزائی»، آدم سبیلا، استاد درس «مهارت‌های جدید تبلیغ» در دو نوبت جداگانه برای مبلغین آقا و خانم تدریس کردند.

حجت‌الاسلام دهقانی، رییس دانشکده اسلامی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، برخی از شخصیت‌های علمی و دینی از جمله نایب مفتی اوگاندا، عابدی عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه کامپالا، رئیس شورای منطقه کاجانسی کامپالا، برخی ایرانیان مقیم و رایزن فرهنگی در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

عابدی، رایزنی فرهنگی و معاون مفتی در خصوص اهمیت تبلیغ در جهان امروز و موضوعات مرتبط با آن سخنانی ایراد کرد و معاون مفتی توجه ویژه و خالصانه جمهوری اسلامی ایران به تعلیم و تربیت مردم اوگاندا را تحسین کرد. 

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در خصوص نقش مبلغین در توسعه همه‌جانبه، رشد  و بیداری مسلمانان به منظور ارائه تصویری روشن از فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) را یادآور شد.

وی با اشاره به ‌اینکه  اسلام دین کامل، جامع و دارای فرهنگ و تمدن است، گفت: مهم‌ترین هدف اسلام هدایت و تربیت انسان‌ها و تشکیل جامعه‌ای بر مبنای عدالت و قسط است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا به شرح دلایل نقلی و عقلی در خصوص جایگاه ائمه اطهار(ع) به عنوان جانشینان پیامبر اکرم(ص) و نقش و مقام ولایت فقیه در زمان غیبت منجی عالم بشریت پرداخت. 

رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا با بیان اینکه مبلغین ملزم به ارائه تصویری دقیق و روشن از اسلام به جامعه هستند، اضافه کرد: مبلغین با تجهیز خود به منابع اصیل اسلامی برگرفته از قرآن و عترت، ضمن احترام به وحدت اسلامی، برای مواجه با هجمه وسیع دشمنان و پاسخگویی شبهات مطرح شده علیه مذهب تشیع و اهل البیت(ع) آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه حوزه رسالت پیامبر اکرم(ص) در برگیرنده همه ابعاد جامعه بود، گفت: مسئولیت‌های مبلغین شامل امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha