• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98110604202
  • خبرنگار : 71592

تجمع اعتراضی حزب تونسی علیه "خشونت سیاسی"

تجمع اعتراضی حزب تونسی علیه "خشونت سیاسی"

حزب "قانون اساسی آزاد" تونس که اعلام کرده بود در دولت جدید این کشور مشارکت نداشته و به آن رأی نخواهد داد، علیه خشونت سیاسی دست به تجمع زد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، ده‌ها تن از طرفداران این حزب و فعالان تونس در این تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل مقر پارلمان تونس شرکت داشتند. آن‌ها شعارهایی مانند "نه به خشونت سیاسی" و "علیه تروریسم متحد و پیروز هستیم" سر دادند.

عبیر موسی، رئیس حزب "قانون اساسی آزاد" تونس که ریاست فراکسیون این حزب در پارلمان را هم بر عهده دارد، گفت، فراخوان حزب برای تظاهرات به منظور محکومیت خشونت سیاسی است که دوباره از سر گرفته شده است. بازگشت این مسأله امروز خطرناک‌تر از قبل است چرا که در پارلمان، نهادهای دولت و محافل سیاسی دیده می‌شود.

وی بارها اعلام کرده است که با انقلاب ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی نظام زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهور پیشین تونس شد و نیز با جنبش النهضه مخالف است. عبیر موسی در حاشیه این تجمع گفت، خشونت سیاسی در قالب دشنام دادن، بدنام کردن و سوءاستفاده از فیس‌بوک توسط رقبای سیاسی با هدف بی‌آبرو کردن دیده می‌شود.

این سیاستمدار تونسی ادامه داد: پیام این تجمع این است که می‌توانیم به لحاظ سیاسی متفاوت بوده و حتی با سناریوهایی که به نفع ملت تونس است، مخالفت کنیم اما حق نداریم خشونت، ترورهای سیاسی، خفه کردن صدای مخالفان را محکوم نکرده و با آن مخالفت نکنیم. تونس خشونت را رد می‌کند و کشوری مدنی، مدرن، بورقیبیه (اشاره به حبیب بورقیبه، رئیس جمهوری اسبق تونس)، قانونی و ملی باقی خواهد ماند و ما به مبارزه خود در مسیر دستاوردهای ملی ادامه داده و به کوتاهی در حاکمیت ملی و استقلال تصمیمات تونس راضی نخواهیم شد.

این تجمع اعتراض‌آمیز یک روز پس از آن برگزار شد که الیاس الفخفاخ، نخست وزیر مکلف تونس اعلام کرد، حزب قانون اساسی آزاد را از دولت کنار می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha