• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98112317371
  • خبرنگار : 71592

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به موریتانی

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به موریتانی

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی امروز (چهارشنبه) مذاکرات با مقامات ارشد موریتانی را در چارچوب سفر دوره‌ای خود به ساحل آفریقا آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در جریان این سفر دوره‌ای خود تاکنون به سنگال، مالی و بورکینافاسو سفر کرده است.

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیل با مقامات موریتانی علاوه بر تلاش‌های دولت موریتانی در مبارزه با تجارت انسان و بهبودی احترام به حقوق بشر، حمایت ایالات متحده از بهبود امنیت و حکومت موریتانی را بررسی خواهد کرد.

این مسؤول آمریکایی در جریان سفرهای خود به کشورهای ساحل آفریقا تاکنون روی تقویت مشارکت دیپلماتیک آمریکا در این منطقه، تقویت مشارکت‌های منطقه‌ای درباره صلح و امنیت از جمله افزایش مشارکت امنیتی میان گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا و گروه پنجگانه کشورهای ساحل (موریتانی، مالی، نیجر، بورکینافاسو و چاد) متمرکز است.

انتظار می‌رود هیل در موریتانی مذاکراتی با مقامات ارشد این کشور پیرامون حمایت آمریکا از بهبودی امنیت و تدبیر دولت موریتانی، تلاش‌های این دولت در مبارزه با برده‌داری و بهبودی احترام به حقوق بشر داشته باشد.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است، هیل بحث و گفت‌وگوهای خود را با مقامات موریتانی در مورد تقویت همکاری‌های صلح و امنیت منطقه‌ای از جمله افزایش هماهنگی‌های نظامی و امنیتی انجام خواهد داد.

این مقام آمریکایی در سفر روز سه‌شنبه خود به مالی نیز به مدیر سیاسی فرانسه پیوست و نشست مشترکی با رئیس جمهوری مالی داشت که در طی آن تلاش‌ها برای تسریع اجرای توافقنامه صلح و آشتی الجزایر، مقدمه‌چینی برای انتخابات آینده مجمع ملی مالی و تلاش‌ها برای رسیدگی به اوضاع امنیتی و بهبود حمایت مدنی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین در جریان سفرش به بورکینافاسو با مقامات دولتی این کشور دیدار و اهمیت هماهنگی منطقه‌ای و احترام به حقوق بشر در جنگ علیه تروریسم، حمایت آمریکا از عملیات و نهادهای دموکراتیک به ویژه در دوره پیش از انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد.

این سفر دوره‌ای هیل با اعلام ایالات متحده برای برنامه‌ریزی جهت کاهش تعداد نیروهای نظامی خود در غرب آفریقا همزمان شده است.

این تصمیم آمریکا باعث نارضایتی کشورهای شرکت‌کننده در برنامه‌های مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل و در رأس آن فرانسه شد که از آمریکا خواست نیروهای نظامی خود را در چارچوب سیاست‌های امنیتی که در ساحل اتخاذ می‌کند، باقی نگه‌ دارد. همچنین تعدادی از اعضای کنگره نیز با این اقدام آمریکا مخالفت کرده و نسبت به خطر این عقب‌نشینی بر افزایش تروریسم هشدار دادند.

نیروهای آمریکایی که نزدیک به ۲۰۰۰ سرباز هستند و قرار است از پایگاه جنگنده‌ها در شمال نیجر خارج شوند، وظیفه کمک به نیروهای گروه "جی‌۵" کشورهای ساحل را در کنار آموزش و کمک به نیروهای امنیتی محلی در کشورهای منطقه در زمینه مبارزه با تروریسم و فعالیت‌های گروهی افراطی بر عهده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha