• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98112618621
  • خبرنگار : 71560

نماینده آبادان: امیدواری نسبت به نظام و مسئولان از پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات است

نماینده آبادان: امیدواری نسبت به نظام و مسئولان از پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک نماینده باید قدرت تصمیم‌گیری در سطح سیاست‌های ملی را دارا بوده و از همه مهم‌تر با مردم صادق باشد.

غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت مشارکت آحاد مردم در انتخابات پیش‌رو بیان کرد: انتخابات شاخص توسعه یک کشور و وفاداری مردم نسبت به نظام محسوب می‌شود و این وفاداری متقابل است. حضور مردم در صحنه انتخابات دو پیام را به همراه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از پیام‌های مشارکت مردم در انتخابات امیدواری نسبت به نظام و مسئولان است و مردم انتظار دارند مسئولانی که موفق به کسب رای می‌شوند بتوانند با برنامه‌ریزی و توانمندی پاسخگوی مشکلات باشند. از سوی دیگر مشارکت مردم نشان می‌دهد که همچنان با تمام مشکلات به فردایی روشن امیدوار هستند و مسئولان باید پس از کسب رای به توانمندی‌های خود ایمان داشته و در جهت استیفای حقوق مردم حرکت کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مادامی که مسئولان توانمندی لازم را نداشته باشند و یا به توانمندی خود باور نداشته باشند حتی اگر موفق به کسب اعتماد مردم و رای آنان شوند نمی‌توانند در نقش خود از پس مسئولیت‌های سخت برآیند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم برای مشارکت در انتخابات این است که کاندیدای مورد نظر قابلیت‌های لازم را برای ایفای نقش خود نداشته باشد. زمانی که نماینده از یک حوزه وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود دیگر نماینده کل کشور محسوب می‌شود و باید تاثیرگذاری جدی در عرصه قانون‌گذاری داشته باشد.

شرفی در ادامه با اشاره به این‌که کاندیداها باید به جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی واقف باشند، بیان کرد: امروز دنیا به ایران به عنوان یک الگو و کشوری تاثیرگذار در سیاست‌های جهانی می‌نگرد و جغرافیای ایران ورای مرزهای کشور رفته است. فردی که به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند باید توانمندی لازم و دیدگاه و درک کافی برای تصویب قوانینی اساسی داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک مسئول صداقت است، اظهار کرد: یکی از شروط اساسی در انتخاب مسئولان صداقت است. در باورهای دینی ما دروغ بزرگترین گناه است و از نظر بنده دروغ برای یک مسئول و مدیر حرام‌ترین حرام‌هاست. کاندیداها نباید صرفا شعار دهند بلکه باید در حیطه‌ توانمندی خود پا به میدان بگذارند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: کاندیداها نباید برای مردم نقش بازی کنند بلکه باید در راستای اجرای مسئولیت خود موثر واقع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha