• جمعه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98122317611
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

پیشنهادی برای مدیریت عملیاتی بحران کرونا

پیشنهادی برای مدیریت عملیاتی بحران کرونا

دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تداوم وضع فعلی کشور را با بحران جدی در مدیریت بیماری کرونا مواجه می‌کند، پیشنهاد کرد که مراکز دولتی و غیر دولتی هر چه زودتر تعطیل شوند و قرنطینه‌سازی استان‌های آلوده با مشارکت همه‌ دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و امنیتی به سرعت و قاطعیت در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، علی پزشکی با اشاره به عدم پذیرش اداره عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی رییس جمهور، مطرح کرد: گویا معاون اول رییس جمهور نیز به کرونا مبتلا شده و نمی‌تواند در جلسات شرکت کند. از طرفی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که فرماندهی عملیات را در هر استان برعهده دارند، نه ساختار بوروکراتیک استان‌ها را به خوبی می‌شناسند و نه اختیار و اقتدار استاندار را دارند و لذا مجموعه‌های صنعتی، نظامی، شهری و... نیز از آنها حرف‌شنوی ندارند. 

وی در ادامه پیشنهاد کرد که وزیر کشور به جای وزیر بهداشت ریاست ستاد ملی را برعهده گیرد و فرماندهی عملیات در استان‌ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی به استاندار انتقال یابد، همچنین فرمانده سپاه هر استان به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه منصوب شود. رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مشورت‌های لازم را به آنها بدهند.

دبیر شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه مراکز دولتی و غیر دولتی باید هر چه زودتر تعطیل شوند و قرنطینه‌سازی استان‌های آلوده با مشارکت همه‌ی دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و امنیتی به سرعت و قاطعیت در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: مردم تا حدی می‌توانند سختی‌های ماندن در خانه و سفر نرفتن را تحمل کنند. اگر وارد روند فرسایشی شویم و مداخلات مؤثر واقع نگردد، مردم از نظر روحی دچار آسیب می‌شوند و حتی آنهایی که فعلا به توصیه‌ها عمل می‌کنند، دیگر عمل نخواهند کرد. تداوم وضع فعلی، کشور را با بحران جدی در مدیریت بیماری کرونا مواجه می‌کند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۸

فعلا که رئیس جمهور بر تداوم کار ادارات بیشتر از همه اهالی فن و متخصصان تاکید دارد و کسی هم دلیل آن را نمی داند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۷:۲۹

اگر رئیس جمهور قدرت و اختیارات ندارد پس برای چی مردم رأی میدهند؟ در این وضعیت مدیر مدرسه همه کاره است نه معلم کلاس در حکومت به این درک نرسیدیم که دو هفته سختی بهتر از چند ماه نگرانی و بلا تکلیفی است بنابراین خیلی از مردم جدی نگرفتند اگه درست رفتار شده بود و از اول قم قرنطینه شده بود رفت و آمد در شهرها و بین شهرها کنترل شده بود الان بر اوضاع مسلط بودیم و نیازی به بگیر و ببند نبود آخر سال را با آرامش طی می کردیم تلویزیون با مردم مثل کسی رفتار کرد که می خواهد با آبنبات سر بچه را گول بمالد و به ساخت و پخش برنامه های پر جمعیت ادامه داد روحیه دادن و برنامه های شاد خوب است ولی نباید به چندگانگی و بی اهمیتی موضوع منجر می شد