• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99011708724
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

برخورد محیط زیست اسلامشهر با تخلیه کنندگان پسماندهای بیمارستانی در اطراف شهرستان

برخورد محیط زیست اسلامشهر با تخلیه کنندگان پسماندهای بیمارستانی در اطراف شهرستان

رییس اداره محیط زیست اسلامشهر گفت: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه پسماندهای بیمارستانی در اطراف شهرها و به منظور برخورد با متخلفان این حوزه، گشت شبانه به صورت مشترک با همکاری محیط زیست شهرستان ری در محورهای مواصلاتی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، الهه بیگی هدف از این گشت‌ها را برخورد قانونی و جدی با متخلفان و تخلیه کنندگان پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی که کلیه پسماندها می تواند خط ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، درصورت مشاهده و یا گزارش به محیط زیست در این خصوص، با متخلفان برخورد قانونی و شدید خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان اسلامشهر و جلوگیری از تخلفات احتمالی گشت و پایش مستمر ماموران اجرایی این اداره انجام می شود، گفت: در چند روز گذشته، پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماندهای عادی به استناد ماده 7 قانون مدیریت پسماندها در بخش چهاردانگه این شهرستان جمع آوری و بطور کامل پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات محیط زیستی شهرستان وجود واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک ضایعات و پسماند بوده است  که با فعالیت غیر اصولی خود انواع آلایندگی های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا و خاک را موجب شده اند، تصریح کرد: این واحدها دارای شکوائیه هایی از سوی مردم به این اداره نیز بوده اند که با پیگیری های قانونی و حقوقی مرتبط این اداره علیه مسئولان مربوطه درنهایت تعطیل و جمع آوری شدند.


بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،بیگی همچنین به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز در گشت و پایش ماموران اجرایی اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه شهرستان اسلامشهر فاقد مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است اما ماموران اجرایی این اداره حین گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه اسلحه و 13 قطعه پرنده شکار شده شامل گنجشک ، قمری و کبوتر دستگیر و فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha